Η έρευνα έχει δείξει ότι η διγλωσσία βοηθάει θετικά την ανάπτυξη των παιδιών. Τα παιδιά που εκτίθενται σε διαφορετικές γλώσσες αντιλαμβάνονται εύκολα διαφορετικές κουλτούρες και γνωρίζουν πολλούς πολιτισμούς. Έτσι εξοικειώνονται με διαφορετικούς τρόπους σκέψης και αντιλαμβάνονται πιο εύκολα τη γνώμη του «άλλου». Επίσης, έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι τα δίγλωσσα παιδιά έχουν την τάση να έχουν καλύτερη επίδοση σε τεστ ‘πολλαπλών δοκιμασιών’ και να είναι καλύτερα σε θέματα προσοχής. Συχνά είναι πιο καλοί αναγνώστες και γενικά μαθαίνουν εύκολα ξένες γλώσσες. Η Διγλωσσία λοιπόν δεν είναι απλά ‘Δύο Γλώσσες’, αλλά πολλά παραπάνω!

Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα της διγλωσσίας κινδυνεύουν να μετατραπούν σε μειονεκτήματα, όταν το Ελληνικό σχολείο, δεν καταφέρνει να αντιμετωπίσει την ετερότητα στην τάξη. Όλοι μαζί προσπαθούμε στην αλλαγή των υπαρχουσών συνθηκών, μέσα από προγράμματα, όπως το Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλλινοστούντων Μαθητών, την εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής κοινότητας της Θράκης, το πρόγραμμα Εκπαίδευσης παιδιών Ρομά και το πρόγραμμα ‘Παιδεία Ομογενών’ μεταξύ άλλων. Εξάλλου, υπάρχουν πολλοί κρατικοί φορείς (όπως το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου) αλλά και μη-κερδοσκοπικές οργανώσεις, όπως το "Πολύδρομο: Ομάδα και Περιοδική Έκδοση για τη Διγλωσσία και τον Πολυπολιτισμό στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία" που εργάζονται συστηματικά για την διερεύνηση αναγκών στο χώρο της γλώσσας και τη διάχυση της επιστημονικής γνώσης στον τομέα. Τέλος, ένα ευρύ δίκτυο οργανισμών ασχολείται με θέματα που ενδιαφέρουν αλλόγλωσσους πληθυσμούς στην Ελλάδα (ενδεικτικά παραδείγματα: το ελληνικό φόρουμ μεταναστών, πολυάριθμες ΜΚΟ, αλλά και η Ευρωπαϊκή Ιστοσελίδα για την Κοινωνική Ένταξη στην Ελλάδα, μεταξύ πολλών άλλων.

Διαβάστε περισσότερα (άρθρα από επιστημονικά περιοδικά και αποδελτίωση τύπου στο εξωτερικό για τα θετικά της διγλωσσίας) εδώ.