Στον εθνικό διάλογο για την παιδεία, θα συζητήσουμε για την παραπαιδεία ή έχουμε αποδεχθεί την έννοια ότι τα Φροντιστήρια, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και τα ιδιαίτερα, συγκροτούν έναν άλλο κλάδο της παιδείας;

Το ερώτημα αυτό έθεσε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τριανταφυλλιδης προς το νέο πρόεδρο του ΕΣΥΠ (Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας) Καθηγητή Ν. Θεοτοκά, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλή και σημείωσε:

Οπότε, εάν αυτό το νομιμοποιούμε και λέμε, ότι καλώς υπάρχουν τα 6619 κέντρα ξένων γλωσσών, τα 2138 φροντιστήρια και μιλάω με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, τότε να σταματήσουμε τον φαρισαϊσμό και την υποκρισία, περί δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

Δηλαδή, το ένα στέλεχος ως εκπρόσωπος του ενός Κόμματος, να ομνύει και να δεσμεύεται στην δημόσια δωρεάν παιδεία και το άλλο στέλεχος μετά από τρεις μέρες, να ανακοινώνει διά της πλαγίας, ότι τα 600 € της σύνταξης της κυρίας από την Άρτα, δεν αφορούν μόνον την προσωπική της επιβίωση, αλλά και για να πληρώσει το φροντιστήριο της εγγονής της. Άραγε, ποιον κοροϊδεύουμε;

Επομένως, αυτά τα ζητήματα να τα βάλουμε κάτω και να τα δούμε και εκεί σας θέλω, δημιουργικό και προωθητικό, και όχι μετά από δεκαπέντε και είκοσι χρόνια, δηλαδή, όταν θα έχουμε χάσει είκοσι γενιές, αλλά σήμερα, υπάρχουν και έχει η Αριστερά, τις πράξεις, μετρήσιμες, εφαρμόσιμες, προτάσεις, σήμερα, για να αντιμετωπίσει τον τζίρο του 1ος δις της παραπαιδείας; Και αυτό να το κάνει, στηρίζοντας την δημόσια δωρεάν παιδεία ενός λαού που στενάζει, για να ανακούφιση την λαϊκή οικογένεια που αιμορραγεί σήμερα;

Εκεί, είναι το μεγάλο ερωτηματικό και βέβαια, τα στοιχεία της ΚΑΝΕΠ/ΓΕΣΕΕ, που λέει, ότι μόλις το 3,9% των 15χρονων μαθητών επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις σε βασικά γνωστικά αντικείμενα.

Βέβαια, κύριε Θεοτοκά, θα ήθελα να θέσω μια τελευταία παράμετρο, του εξισορροπητικού αντισταθμιστικού σχολείου που προσπαθεί στην πράξη να υπερβαίνει τις κοινωνικές ανισότητες εντός του δημόσιου δωρεάν σχολείου.