Από: Ελένη Καραγιάννη

Νέα έρευνα υποστηρίζει πως ίσως αυτό οφείλεται στο ότι οι δάσκαλοι τα «συμπαθούν» περισσότερο!


Καθηγητές από το Πανεπιστήμιο της Georgia και το Πανεπιστήμιο Columbia στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι έχουν ανακαλύψει το λόγο για τον οποίο τα κορίτσια παίρνουν καλύτερους βαθμούς στο σχολείο σε σχέση με τα αγόρια, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν απαραίτητα καλύτερες επιδόσεις ή υψηλότερο IQ από εκείνα.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσαν >>>... «οι δάσκαλοι από τις μικρές κιόλας τάξεις κάνουν ‘διακρίσεις’ βάσει το φύλου όταν πρόκειται να βαθμολογήσουν, δείχνοντας μεγαλύτερη συμπάθεια στα κορίτσια».

Για την έρευνά τους ανέλυσαν στοιχεία από 5800 δημοτικά σχολεία και διαπίστωσαν ότι οι επιδόσεις των αγοριών στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τη φυσική, ήταν καλύτερες από αυτό που φανέρωναν οι βαθμοί τους. Όμως τα κορίτσια ήταν «καλύτερα» σε ό,τι αφορά τις μη γνωστικές διαδικασίες της μάθησης, όπως η προσοχή, η επιμονή, η θέληση για μάθηση, η ευελιξία και η οργανωτικότητα –κι αυτό είχε σαν συνέπεια να παίρνουν μεγαλύτερους βαθμούς.

Ενδεχομένως, όπως επισημαίνεται, παίζει ρόλο και το γεγονός ότι οι λειτουργοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι στην πλειοψηφία τους γυναίκες.

Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Cornwell, το γεγονός ότι στα αγόρια δίνονται χαμηλότεροι βαθμοί τα βάζει σε μειονεκτική θέση σε σχέση με μελλοντικές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές ευκαιρίες, αφού η βαθμολογία του σχολείου μετράει σημαντικά στην εισαγωγή σε ανώτερες σχολές, δίνοντας το πλεονέκτημα στα κορίτσια.

Η έρευνα δημοσιεύεται στην Επιθεώρηση Ανθρώπινων Πόρων.

imommy in.gr