Το τοπίο της εκπαίδευσης στην Ευρώπη αλλάζει προς την κατεύθυνση της εξατομικευμένης διαδικασίας μάθησης, που καμία σχέση δεν έχει με την μαζική εκπαίδευση στο σχολείο. Την ίδια στιγμή, καταβάλλονται προσπάθειες να κλείσει η ψαλίδα της αναντιστοιχίας που παρατηρείται ανάμεσα στις δεξιότητες που κατέχουν οι πολίτες της με τα προσόντα που ζητά η αγορά εργασίας. Στον τομέα αυτό η Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό αναντιστοιχίας στην Ευρώπη, που φτάνει το 26%.

Στο πλαίσιο ημερίδας που πραγματοποίησε στη Θεσσαλονίκη το Cedefop, με θέμα «Γεφυρώνοντας την εκπαίδευση και κατάρτιση με την αγορά εργασίας – Αξιολόγηση και πιστοποίηση της μάθησης και των προσόντων σε ευρωπαϊκό επίπεδο», εμπειρογνώμονες του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ανάπτυξης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ανέφεραν ότι η εκπαίδευση αρχίζει να διαφοροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες του καθένα, και με τον τρόπο αυτό σταδιακά θα περάσουμε στην εξατομικευμένη μάθηση, που δεν θα αναγνωρίζει πλέον μόνο το σχολείο, αλλά και κάθε είδους άλλη μορφή, όπως η εμπειρία, οι ενασχολήσεις, η συμμετοχή σε συνέδρια και σεμινάρια κ.α.

«Αυτές οι διαδικασίες απαιτούν αυστηρή διασφάλιση ποιότητας και πιστοποίησης από αναγνωρισμένους φορείς. Μπορεί να ακούγεται δύσκολο σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, αλλά μπορεί να προσφέρει και λύσεις. Γιατί αν πχ αναγνωρίσεις σε έναν άνεργο όσα μπορεί να κάνει, του ανοίγεις το δρόμο να βρει και άλλες εναλλακτικές δουλειές» δήλωσε ο εμπειρογνώμονας του Cedefop, Λουκάς Ζαχείλας και συμπλήρωσε ότι η Ευρώπη ενδιαφέρεται για το αποτέλεσμα της μάθησης, δηλαδή τι μπορείς να αποδείξεις ότι μπορείς να κάνεις.


.e-theseis.gr