Ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα στοιχεία που έρχονται στο φως, σχετικά με τις επιδόσεις των φετινών υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Λίγες πλέον ώρες πριν την ανακοίνωση των βάσεων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα βαθμολογικά στοιχεία δίνουν μία διαφορετική εικόνα για την ελληνική κοινωνία. >>> .

Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον λοιπόν, να ρίξει κανείς μια ματιά στο πώς κατανέμονται γεωγραφικά οι αριστεύοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις και ποια η σχέση εισοδήματος - επιδόσεων.

Μελετώντας κανείς τα δεδομένα, μπορεί να διαπιστώσει πως στη θεωρητική κατεύθυνση, οι υποψήφιοι από περιοχές όπως η Νέα Ιωνία, το Ν.Ηράκλειο, το Χαλάνδρι, τα Βριλήσσια, τη Φιλοθέη κλπ συγκέντρωσαν τις υψηλότερες επιδόσεις (12.03%), με τα χαμηλότερα να καταγράφονται στα Δωδεκάνησα (1.1%). Το γεγονός αυτό σχετίζεται από εκπαιδευτικούς αναλυτές με την κουλτούρα των περιοχών αυτών και τη βαρύτητα που δίνει κάθε οικογένεια στις σπουδές της.

Περιοχές με υψηλά εισοδήματα, εμφανίζουν χαμηλές αποδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις, γεγονός που μπορεί να συνδυαστεί με το μοντέλο ανάπτυξης που επικρατεί. Για παράδειγμα, σε νησιωτικές ή γενικότερα τουριστικές περιοχές όπως η Κέρκυρα, η Σάμος ή τα Δωδεκάνησα που το μέσο βιοπορισμού είναι ο τουρισμός, τα παιδιά πιθανότατα δεν ωθούνται στη γνώση αλλά επιλέγουν την άμεση επαγγελματική αποκατάσταση που σε πολλές περιπτώσεις προσφέρουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις.

Φυσικά, χαμηλότερες επιδόσεις δεν υπάρχουν μόνο σε εύπορες περιοχές. Δυτική Αττική, Πειραιάς, Ευρυτανία και Κιλκίς εμφανίζουν μικρά εισοδήματα, γεγονός που επηρεάζει με πολλούς τρόπους και την εκπαιδευτική προσήλωση των παιδιών και έχει ως αποτελέσμα μικρότερους αριθμούς αριστούχων. Αναλυτές της εκπαίδευσης πάντως τονίζουν, πως είναι δύσκολο να εξαχθούν γενικά συμπεράσματα καθώς οι συνθήκες μεταβάλλονται κάθε χρόνο με τη γενική εικόνα πάντως να διατηρείται σε γενικές γραμμές.


newsbomb.gr/