Οι εξελίξεις στο χώρο της πιστοποίησης και τα νέα δεδομένα στη χώρα μας - TIE: Μια καινοτόμος πρόταση

Οι εξελίξεις στο χώρο της πιστοποίησης και τα νέα δεδομένα στη χώρα μας- περίληψη


TIE: Μια καινοτόμος πρόταση



Η πρωτοφανής κρίση που πλήττει τα τελευταία χρόνια τη χώρα μαςδημιουργεί νέα δεδομένα στο χώρο της εκπαίδευσης και πιστοποίησης στην Αγγλική γλώσσα. Μεγάλο μέρος των Ελλήνων αδυνατεί ή θα αδυνατεί πολύ σύντομα να «αγοράσει» εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ακόμη και όταν τις θεωρεί απαραίτητες. Ταυτόχρονα το πιστοποιητικό Αγγλικής γλώσσας θα πάψει να είναι ο κύριος στόχος των μαθητών μας, αφού το δημόσιο έπαψε να είναι ο εν δυνάμει εργοδότης τους και ο ιδιώτης – εργοδότης δεν ενδιαφέρεται τόσο για το πιστοποιητικό, όσο για την ικανότητα των στελεχών τους να μιλούν και να γράφουν σωστά στην Αγγλική γλώσσα.

Το πάζλ της νέας ελληνικής κοινωνίας, σε σχέση με τον επαγγελματικό μας χώρο θα συμπληρώνουν δύο νέα στοιχεία: α) Οι άνεργοι πτυχιούχοι και οι φοιτητές θα επιθυμούν να «εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους» με την ικανότητα άριστης επικοινωνίας στην Αγγλική γλώσσα, που θα αποδεικνύεται και με κατοχή πιστοποιητικού επιπέδου C2, για να μπορούν να διεκδικήσουν θέση εργασίας στις επιχειρήσεις που θα δημιουργηθούν για να αξιοποιήσουν το πολύ χαμηλό κόστος εργασίας και τις χαλαρές εργασιακές σχέσεις και β) Οι δημόσιοι υπάλληλοι που προσπαθούν να κατοχυρώσουν την μέχρι χθες αυτονόητη θέση τους και όσοι από αυτούς επιθυμούν να καταλάβουν θέση ευθύνης, για να αντισταθμίσουν μέρος των απωλειών εισοδήματος, θα χρειαστεί να μάθουν Αγγλικά και να αποκτήσουν όσο το δυνατό γρηγορότερα αναγνωρισμένο από το ΑΣΕΠ πιστοποιητικό Αγγλικών. Οι ενήλικες θα αποτελέσουν τη νέα αγορά του κλάδου μας.

Η «απάντηση» στην κρίση που άρχισε να δίνεται από μεγάλο αριθμό Κ.Ξ.Γ, μέσω της μείωσης των διδάκτρων, βάζει τον κλάδο συνολικά σε έναν αυτοκαταστροφικό δρόμο. Η μόνη εύκολη, ρεαλιστική, συμφέρουσα και με προοπτική λύση, που αξιοποιεί και όλα τα προαναφερόμενα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στη χώρα μας, είναι η ένταξη από τα Κ.Ξ.Γ και τους καθηγητές στα προγράμματά τους, της προετοιμασίας των μαθητών τους για τις εξετάσεις απόκτησης του ΤΙΕ, του αναγνωρισμένου από το ΑΣΕΠ για τα επίπεδα Β1-C2 κρατικού πιστοποιητικού Αγγλικής γλώσσας της Ιρλανδίας (αγγλόφωνη χώρα της Ε.Ε).

Αυτό συμβαίνει επειδή το Test of Interactive English (TIE) σχεδιάστηκε μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας αναθεώρησης του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Γλωσσών. Είχε έτσι τη δυνατότητα να λάβει υπ’ όψιν και τις τελευταίες του παραδοχές και τις τελευταίες εξελίξεις της επιστήμης της γλωσσολογίας που συνοψίζονται στη φράση: Ενώ στις νεκρές γλώσσες (λατινικά, αρχαία ελληνικά, κ.λ.π) γνωρίζω μια γλώσσα σημαίνει γνωρίζω τη δομή της, στις ζωντανές γλώσσες, σ΄ αυτές που μιλιούνται, γνωρίζω τη γλώσσα σημαίνει μπορώ να επικοινωνώ αποτελεσματικά σ’ αυτή. Σε αντίθεση με κάποια παραδοσιακά πιστοποιητικά το ΤΙΕ στηρίζεται στα νέα δεδομένα της επιστήμης της γλωσσολογίας όπως τα ενσωμάτωσε το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Γλωσσών και εξετάζει το βαθμό της επικοινωνιακής ικανότητας του υποψηφίου, τον αξιολογεί και τον κατατάσσει με βάση της επίδοσή του. «Ωθεί» δηλαδή Κ.Ξ.Γ και καθηγητές να αξιοποιούν το σύνολο του εκπαιδευτικού τους χρόνου, για να καλλιεργούν την επικοινωνιακή ικανότητα των μαθητών τους στην Αγγλική γλώσσα και όχι στο να αφιερώνουν στις τάξεις που οδηγούν σε εξετάσεις πολύτιμο χρόνο για να δώσουν στους μαθητές τους γνώσεις και δεξιότητες που θα τους χρειαστούν μια μέρα μόνο στη ζωή τους, την ημέρα των εξετάσεων.

Για να διαβάσετε όλο το άρθρο και να δείτε αναλυτικά το πώς και το γιατί, κάντε κλικ εδώ.