Οι πρωτοφανείς περικοπές που έχει επιβάλει το Μνημόνιο στην ελληνική κοινωνία δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο και τον τομέα της Παιδείας. Τα σχολεία ξέμειναν από βιβλία, ξεμένουν και από εκπαιδευτικούς και βάζουν λουκέτο κατά εκατοντάδες.

Είναι οι τραγικές συνέπειες του νέου προϋπολογισμού για την Εκπαίδευση που, λόγω έλλειψης κονδυλίων, αφήνει τα σχολεία χωρίς δασκάλους και καθηγητές, στριμώχνει τους μαθητές σαν σαρδέλες στα τμήματα που δεν καταργούνται, κόβει από τους φοιτητές τα κουπόνια για σίτιση. Είναι οι δραματικές επιπτώσεις μιας νέας αντίληψης πραγμάτων, που ενδιαφέρεται μόνο για την ευημερία των αριθμών – που ούτε κι αυτή επιτυγχάνεται – και αδιαφορεί για τον άνθρωπο και για το μέλλον των παιδιών μιας κοινωνίας, η οποία διαπιστώνει καθημερινά με θλίψη ότι ο συνεκτικός ιστός της καταρρέει ελέω μιας κακώς νοούμενης και χείριστα εφαρμοζόμενης μνημονιακής πολιτικής.

Αποτελεί, αναμφίβολα, παγκόσμια πρωτοτυπία, το γεγονός ότι η κυβέρνηση, την τελευταία διετία, δεν επιδεικνύει την απαιτούμενη πολιτική βούληση για την προώθηση των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων και διαρθρωτικών αλλαγών και αρνείται να προχωρήσει στο δραστικό περιορισμό του δημόσιου τομέα, καταργώντας υπηρεσίες – σφραγίδες και φορείς – φαντάσματα, και, ταυτόχρονα, με χαρακτηριστική ευκολία, αλλά και πρωτοφανή ανευθυνότητα, επιλέγει να συρρικνώσει δραματικά τη δημόσια εκπαίδευση και να υποβαθμίσει τραγικά τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ασφαλισμένων.

Την ώρα, δηλαδή, που χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι παραμένουν χωρίς αντικείμενο, τα συναρμόδια υπουργεία προτιμούν να κόψουν ακόμα και τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, βάζοντας λουκέτο στα σχολεία, αδιαφορώντας κυνικά για την υποβάθμιση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Και την ώρα που οι σπατάλες στα υπουργεία συνεχίζονται ασύστολα, αποφασίζουν να κόψουν τα φάρμακα των ασθενών και να μειώσουν τις αμοιβές των γιατρών από τις εφημερίες, αντί να κάνουν εξυγίανση του συστήματος.

Είναι σαφές ότι το κοινωνικό δικαίωμα στην παιδεία και την υγεία καταπατείται και με το νόμο, θυσία και αυτό στο βωμό του Μνημονίου. Αλλά, είναι βέβαιο ότι, όταν ένα κράτος υπονομεύει τους δύο βασικούς κοινωνικούς πυλώνες του, που είναι η παιδεία και η υγεία, ναρκοθετεί την ανάπτυξη και καταργεί την κοινωνική συνοχή, δυσχεραίνοντας και τον αγώνα επιβίωσης της χώρας.

Ελευθερος Τύπος

ΣΧΕΤΙΚΟ

Νewsbeast: «Λουκέτο» στα σχολεία Κυριακή, 26/02/2012 newsbeast

«Λουκέτο» στα σχολεία

Σταματούν οι προσλήψεις αναπληρωτών

Κρανίου τόπος θα είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την επόμενη σχολική χρονιά, εντός, αλλά και εκτός συνόρων. Ο τροποποιημένος Προϋπολογισμός δεν άφησε ούτε ψίχουλο για προσλήψεις αναπληρωτών. Τα χιλιάδες κενά που θα δημιουργηθούν από τις περικοπές.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα είτε ένα νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων είτε με αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών όπως έχει προτείνει στο υπουργείο Παιδείας ο ΟΟΣΑ.

Άλλη λύση θα μπορούσε να είναι η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, που τώρα ορίζεται στους 30 για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Επίσης, οι περικοπές θα προκαλέσουν την επιστροφή πολλών ελλήνων εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.

Όπως σημειώνει ο «Τύπος της Κυριακής», θεωρείται βέβαιο ότι την επόμενη χρονιά θα είναι μηδενικό το ενδιαφέρον για απόσπαση εκπαιδευτικών στο εξωτερικό. Μετά τις μειώσεις, οι μισθοί που δίνει το ελληνικό κράτος δεν επαρκούν ούτε για ενοίκιο σε μια χώρα όπως η Γερμανία.

...........................................................................

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με το σημερινό (26/02/2012) πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της Εφημερίδας «Τύπος της Κυριακής» με τίτλο «Λουκέτο στα σχολεία», το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει:

Για πολλοστή φορά η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις πανικού και τρομοκράτησης στο χώρο της εκπαίδευσης. Ο χώρος της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από ασφάλεια, ηρεμία, στήριξη και, φυσικά, αναδιοργάνωση και μεταρρύθμιση.

Ο αριθμός των εκπαιδευτικών επαρκεί για να μην υπάρχουν κενά σε τάξεις, με τον παιδαγωγικά σωστό αριθμό μαθητών, χωρίς αυξήσεις.


Το μεγάλο σχέδιο των συγχωνεύσεων ολοκληρώθηκε το 2011 με θετικά αποτελέσματα παρά τις κασσάνδρειες προβλέψεις και του «Ε.Τ.».

Η αναδιοργάνωση και η σωστή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού γίνεται με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής κάρτας σε κάθε σχολείο, με θεσμικές παρεμβάσεις για την αξιοποίηση δασκάλων και καθηγητών και στις δύο βαθμίδες και με αντικειμενικά κριτήρια για τις αποσπάσεις και μεταθέσεις. Όλα αυτά είναι γνωστά στους εκπαιδευτικούς και στην κοινωνία.

Επίσης, αναμόρφωση είναι σε εξέλιξη στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση μετά από χρόνια αδιαφορίας, κακοδιοίκησης και σπατάλης.

Η κοινωνία μας, ιδιαίτερα σε αυτή την εποχή της αγωνίας και της κρίσης χρειάζεται σωστή και υπεύθυνη ενημέρωση. «Λουκέτο» χρειάζεται η παραπληροφόρηση και η επένδυση στο φόβο.

INITAL.GRPosted Image