Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος, το περιοδικό "The Bookseller" οργάνωσε το ετήσιο συνέδριο για το παιδικό βιβλίο στα τέλη Σεπτεμβρίου. Στις συζητήσεις κυριάρχησε το θέμα των ηλεκτρονικών βιβλίων για παιδιά, που άλλωστε γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση, αφού τα παιδιά της σημερινής εποχής είναι προσαρμοσμένα στο ψηφιακό περιβάλλον.

Σχετικό είναι και το γενικό συμπέρασμα των συζητήσεων: "Οι εκδότες πρέπει να εξετάσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι διάφορες πλατφόρμες και τα formats, τα οποία χρησιμοποιούν τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες (transmedia) αν θέλουν να προσεγγίσουν το παιδικό κοινό, του οποίου η ζωή περιστρέφεται γύρω απ’ τα βιντεοπαιχνίδια, τις online κοινότητες και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης".

Ο Jeff Norton της εταιρείας Awesome Media & Entertainment, παρακίνησε τους εκδότες να "έχουν στο νου τους τις διαφορετικές ομάδες του κοινού και όχι τις πλατφόρμες", ενώ ο Peter Robinson, της ερευνητικής εταιρείας Dubit Research, δήλωσε πως τα παιδιά περιμένουν ιστορίες και στις πλατφόρμες. "Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι για τα παιδιά να αφομοιώσουν μια ιστορία", σχολίασε.

Η Cathy Poplak, διευθύντρια των παιδικών εκδόσεων Egmont, είπε για το BZRK -την πρώτη προσπάθεια της εταιρείας να χρησιμοποιήσει transmedia, μια πλατφόρμα με ιστορίες τρόμου και στοιχεία κοινωνικής δικτύωσης- ότι κατάφερε να συγκεντρώσει στην ιστοσελίδα του, ήδη από το ξεκίνημά του τον Σεπτέμβριο, 87.000 επισκέπτες. "Θέλουμε να κάνουμε τα παιδιά να ευχαριστιούνται την ανάγνωση. Ακόμα πιστεύω στη δύναμη μιας καλής ιστορίας, αλλά πρέπει να παραδεχτώ ότι μερικά παιδιά δεν μπορούν να δουν την ιστορία από το βιβλίο". Παρ’ όλα αυτά η Poplak τόνισε την ανάγκη να παραμείνουν οι εκδότες προσγειωμένοι στις βάσεις της αφήγησης "έτσι όπως γνωρίζουν καλύτερα".

Ο Andrew Piller, της εταιρείας παραγωγής νέων μέσων FMX Fremantle χαρακτήρισε την τέχνη της αφήγησης στη ψηφιακή εποχή ως "ένα δημιουργικό μοντέλο το οποίο αποτελεί το μέλλον της αφήγησης". Ο Eric Huang, διευθυντής εκδόσεων και media και υπεύθυνος για τα πνευματικά δικαιώματα των εκδόσεων Penguin, σχολίασε ότι οι ιστοσελίδες εικονικής πραγματικότητας μπορεί να είναι πολύ χρήσιμες για τους εκδότες. "Είναι σημαντικές για τους εκδότες, γιατί είναι πιο προσωπικές από ό,τι οι ταινίες και η τηλεόραση".

Ο Graeme Harvey, της κοινωνικής πλατφόρμας παιχνιδιών Huzutech, προειδοποίησε τέλος για το κόστος που έχει η δημιουργία μιας ιστοσελίδας εξολοκλήρου εικονικής πραγματικότητας, όπως λ.χ. η ιστοσελίδα Horrible Histories της Scholastic, που η δημιουργία του μπορεί να στοίχισε έως και 200.000 λίρες στερλίνες, πλέον το κόστος διαχείρισης. "Ωστόσο, με 15.000 εγγεγραμμένους χρήστες από τον πρώτο μήνα, νέα πρότυπα αμοιβής των πνευματικών δικαιωμάτων μπορεί να αναπτυχθούν που να είναι βιώσιμα", συμπλήρωσε.


eanagnosis.gr