Αρ.Πρωτ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34/45/2843/..-03-2014

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Τηλ.: 213-1313394, -378,- 212,-373

Fax : 210-3389143


ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις επί της εγκυκλίου με θέμα «Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων»

Σε συνέχεια της αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34/42/οικ.33906/16-12-2013 (ΑΔΑ ΒΕΧ4Χ-5ΞΕ) εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας, η οποία αναφέρεται στο αντικείμενο του θέματος, και κατόπιν διάφορων ερωτημάτων που ανέκυψαν κατά την εφαρμογή της, διευκρινίζονται τα εξής:

1. Πεδίο εφαρμογής: Η υποχρέωση για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας όλων των πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου αφορά το σύνολο των υπαλλήλων, ανεξαρτήτως της εργασιακής σχέσης, με την οποία υπηρετούν, στις δημόσιες υπηρεσίες, Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, ν.π.δ.δ., κρατικά ν.π.ι.δ. και δημόσιες επιχειρήσεις, λόγος για τον οποίο ζητήθηκε από τα Υπουργεία να αποστείλουν την εγκύκλιο σε όλα τα νομικά πρόσωπα που εποπτεύουν ή υπάγονται σε αυτά. Ωστόσο επισημαίνεται ότι μεγαλύτερη βαρύτητα και προτεραιότητα κατά τον έλεγχο θα δοθεί στο μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό και ακολούθως στο εποχικούς/ορισμένου χρόνου υπαλλήλους.

2. Ανάκληση διορισμού πέραν της διετίας: Σύμφωνα με νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας «διορισμός γενόμενος βάσει ψευδούς δηλώσεως προσόντων ή πλαστών τίτλων σπουδών ….είναι ελευθέρως ανακλητός ασχέτως της παρελεύσεως μακρού χρόνου» (ΣΕ2321/1968, 2290/1967), όπως άλλωστε προβλέπεται και στο εδάφιο β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), όπου ορίζεται ότι μετά την παρέλευση της διετούς προθεσμίας, η πράξη διορισμού ανακαλείται, εάν αυτός που διορίστηκε προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία ή εάν ο διορισμός του έγινε κατά παράβαση των άρθρων 4 και 8 του Υπαλληλικού Κώδικα. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι ο έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται σύμφωνα με την πραγματική και νομική κατάσταση που ίσχυε κατά την κρίσιμη ημερομηνία διορισμού/πρόσληψης/μετάταξης ή μετατροπής συμβάσεων, λαμβανομένων υπόψη και των οριζομένων στις οικείες οργανικές διατάξεις ή προκειμένου για ν.π.ι.δ. στον οικείο Υπηρεσιακό Οργανισμό και Κανονισμό Λειτουργίας.

3. Πειθαρχική διαδικασία: Όταν διαπιστωθεί προσηκόντως ότι ο υπάλληλος, που διορίστηκε, προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία για τον διορισμό του, δεν κινείται πειθαρχική διαδικασία σε βάρος του, αλλά τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3528/2007 ή οι αντίστοιχες διατάξεις του ν. 3584/2007, περί ανάκλησης διορισμού ή του Π.Δ. 410/1988, περί καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.

Πειθαρχική διαδικασία δύναται να κινηθεί, με την επιφύλαξη των διατάξεων περί παραγραφής:

α) για τα μονομελή όργανα ή μέλη συλλογικών οργάνων, για τα οποία προκύπτει ότι προέβησαν σε διορισμό/πρόσληψη ή σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή μεταβολή κατά παράβαση της νομικής και πραγματικής κατάστασης που ίσχυε κατά το κρίσιμο χρονικό σημείο του διορισμού ή της υπηρεσιακής μεταβολής,

β) για όσους υπαλλήλους προκύπτει ότι δολίως ή υποβοηθώντας την παρανομία, π.χ. καταθέτοντας πλαστό τίτλο σπουδών, μετετάγησαν είτε σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας ή από κλάδο σε κλάδο ίδιας κατηγορίας ίδιου ή άλλου φορέα και υπό την προϋπόθεση ότι ο διορισμός ή η αρχική πρόσληψη είναι νόμιμοι,

γ) για όσους προκύπτει ότι παραποίησαν έγγραφα στοιχεία που υποβλήθηκαν κατά το διορισμό ή τη μετάταξή τους, όπως παραποίηση βαθμολογίας τίτλου σπουδών, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η βαθμολογία δεν αποτελούσε κριτήριο για το διορισμό τους.

4. Σε περίπτωση εντοπισμού πλαστού τίτλου σπουδών υπαλλήλου που υπηρετεί στο φορέα κατόπιν μετάταξης, εκτός από την ανάκληση της απόφασης μετάταξης, αρμόδια υπηρεσία για την ανάκληση του διορισμού είναι ο φορέας προέλευσης ή ο καθολικός διάδοχός του σε περίπτωση κατάργησης ή συγχώνευσής του.

5. Ξενόγλωσσοι τίτλοι σπουδών: Στις διατάξεις του άρθρου 29 του Π.Δ. 50/2001 (Α' 39) «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα» ορίζεται «Τίτλοι, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις της αλλοδαπής, που απαιτούνται για το διορισμό, πρέπει να είναι επικυρωμένοι και επίσημα μεταφρασμένοι στην ελληνική γλώσσα, όπως ορίζουν οι κείμενες διατάξεις». Επίσης, όπου στο Π.Δ. 50/2001 αναφέρεται ως τυπικό προσόν διορισμού τίτλος σπουδών της αλλοδαπής, αναφέρεται ότι θα πρέπει να είναι ισότιμος ή/και αντίστοιχος τίτλου σπουδών της ημεδαπής. Με βάση τα ανωτέρω, οι ξενόγλωσσοι τίτλοι σπουδών θα πρέπει να είναι επικυρωμένοι και νομίμως μεταφρασμένοι και να συνοδεύονται από πράξη ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π..

Κατόπιν τούτου, οι υπηρεσίες θα πρέπει να προβούν

α) στον έλεγχο της γνησιότητας του τίτλου σπουδών της αλλοδαπής σε συνεργασία με την αρμόδια Πρεσβεία,

β) σε έλεγχο γνησιότητας της πράξης ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας.

Τέλος, και στο πλαίσιο της προγενέστερης εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας σχετικά με την επικαιροποίηση των προσωπικών μητρώων της υπαλλήλων (ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ.14888/24.5.2013, ΑΔΑ: ΒΕΙΒΧ-ΖΕ3) όσοι υπάλληλοι δεν διαθέτουν ισοτιμία ή αντιστοιχία για τους τίτλους σπουδών, βεβαιώσεις και πιστοποιητικά της αλλοδαπής που κατέχουν, υποχρεούνται να προβούν σε κάθε περαιτέρω νόμιμη ενέργεια, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες κείμενες διατάξεις.


6. Θέσεις κατά κατηγορία -Τυπικά προσόντα: Ο υπάλληλος πρέπει να κατέχει τα προσόντα του κλάδου στον οποίο υπηρετεί κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 77 και 78 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007) σε συνδυασμό με τα ειδικώς οριζόμενα στις οικείες οργανικές ή άλλες ειδικές διατάξεις. Ωστόσο, η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στον εκάστοτε εφαρμοστέο κανόνα αποτελεί αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Διοικητικού/ Προσωπικού, όπου ανήκει ο υπάλληλος οργανικά, καθώς εκείνη είναι σε θέση να γνωρίζει με πληρότητα όλα τα στοιχεία εκείνα που διέπουν την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων που υπάγονται στην αρμοδιότητά της, έστω και αν ορισμένοι υπάλληλοι υπηρετούν σε φορείς κατόπιν μετάταξης ή μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση η υπηρεσιακή κατάσταση ενός υπαλλήλου είναι συνεχής και επομένως ο έλεγχος θα ανατρέχει στο χρόνο του αρχικού διορισμού ή πρόσληψης του υπαλλήλου και όχι, για παράδειγμα, από την ημερομηνία μετάταξης του υπαλλήλου στο φορέα.

7. Παραίτηση: Στις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα ορίζονται τα εξής:

« 1. Η παραίτηση αποτελεί δικαίωμα του υπαλλήλου και υποβάλλεται εγγράφως. Αίρεση, όρος ή προθεσμία στην αίτηση παραίτησης θεωρούνται ότι δεν έχουν γραφεί.


2. Η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί αν κατά την υποβολή της εκκρεμεί ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ. α` της παρ. 1 του άρθρου 8 ή για κακούργημα ή πειθαρχική δίωξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή αν η ποινική ή πειθαρχική δίωξη ασκηθεί μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης και πριν την αποδοχή της.


Στην περίπτωση άσκησης πειθαρχικής δίωξης μετά την υποβολή αίτησης παραίτησης, εφόσον η πειθαρχική υπόθεση δεν εκδικασθεί σε πρώτο βαθμό εντός έξι (6) μηνών, ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλει νέα αίτηση παραίτησης κατά τους όρους του παρόντος άρθρου».


Σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις, το δικαίωμα υποβολής αίτησης παραίτησης υπαλλήλου, για τον οποίο έχει αποδειχθεί ότι δολίως ή υποβοηθώντας την παρανομία διορίστηκε/μετατάχθηκε, δεν αναστέλλεται, με την επιφύλαξη των οριζομένων στην παρ. 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα. Επίσης, η υποβολή της αίτησης παραίτησης και η αποδοχή της από την Υπηρεσία δεν αναστέλλει την ανάκληση του διορισμού (σχετ. ΣτΕ 3424/1988). Σε κάθε περίπτωση, όλα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και στοιχεία θα υποβληθούν στην υπηρεσία, η οποία είναι αρμόδια για τα συνταξιοδοτικά θέματα του υπαλλήλου. Παράλληλα στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου ακόμα και αν έχει ήδη πραγματοποιηθεί διαγραφή του υπαλλήλου με αιτιολογία «Παραίτηση», θα πρέπει να γίνεται υπαγωγή και εκ νέου διαγραφή με αιτιολογία «Απόλυση λόγω ανάκλησης διορισμού».

8. Ανάκληση πράξης διορισμού - Καταγγελία σύμβασης προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου: Ειδικότερα και όσον αφορά σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, για τους οποίους προκύπτει ότι προσλήφθηκαν καταθέτοντας πλαστό ή παραποιημένο τίτλο σπουδών ή οποιοδήποτε άλλο πλαστό ή παραποιημένο σχετικό έγγραφο, απαραίτητο για την πρόσληψή τους, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα προβούν σύμφωνα και με τα αναφερόμενα στην προηγούμενη σχετική εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας, σε προηγούμενη ακρόαση του ενδιαφερομένου και εφόσον στοιχειοθετηθεί βάσει πραγματικών περιστατικών η υποβοήθηση της παρανομίας ή ο δόλος, θα προβούν σε ανάκληση της παράνομης διοικητικής πράξης πρόσληψης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α΄ 45) και βάσει των γενικών αρχών διοικητικού δικαίου περί ανάκλησης παράνομης διοικητικής πράξης ή εφόσον πρόκειται για υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 53 του Π.Δ. 410/1988 (Α’ 191).

Τέλος, καλούνται όλες οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού να ενημερώσουν το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.), για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί μέχρι σήμερα, αλλά και εφεξής για κάθε περίπτωση που εντοπίζεται, σύμφωνα με τα ανωτέρω, με τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής εφαρμογής που έχει δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό στο Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.. Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα πρέπει να μεριμνήσουν για την εξασφάλιση πιστοποίησης για την πρόσβασή τους στην ως άνω εφαρμογή αποστέλλοντας σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] με τα στοιχεία του φορέα, τα στοιχεία του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού που είναι υπεύθυνος για την παροχή των στοιχείων και του χρήστη που θα πιστοποιηθεί (ονοματεπώνυμο, ιδιότητα, τηλέφωνο, ηλεκτρονική διεύθυνση)

Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας των Υπηρεσιών, ο έλεγχος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός προθεσμίας ενός μηνός από την κοινοποίηση της παρούσας.

Οι αποδέκτες του παρόντος παρακαλούνται να αποστείλουν άμεσα την παρούσα εγκύκλιο στους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους ή εποπτεύονται από αυτούς.

Ο Υπουργός

Κυριάκος Μητσοτάκης

Αρ.Πρωτ.Φ.361.22/7685/Δ1/21-01-2014/ΥΠΑΙΘ


ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Π.Ε.& Δ.Ε.

ΤΜΗΜΑΤΑ Β

Πληροφορίες : Έλ. Εμμανουηλίδου (Π.Ε.)

Τηλ.: 210-3443135

e-mail: t09ppe2(ΑΤ)mίnedu.goν.gr

Fax: 210-3442909

Πληροφορίες : Αρ. Παναγιώτου (Δ.Ε.)

Τηλ.: 210-3442271

e-maίl: t09pde2n(ΑΤ)mίnedu.goν.gr


ΘΕΜΑ: «Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων)

Σύμφωνα με το αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34/42/οικ.33906/16-12-2013 (ΑΔΑ:ΒΛΓΕΧ-363) έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Κατάστασης Προσωπικού του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που προκλήθηκε σε συνέχεια της με αριθμ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ. 14888/24-05-2013 εγκυκλίου (ΑΔΑ: ΒΕΧ4Χ-5ΞΕ), σας γνωρίζουμε ότι πρέπει να προβείτε άμεσα στον έλεγχο της νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών κ.λ.π. των μόνιμων εκπαιδευτικών και Ι.Δ.Α.Χ. που ανήκουν στην αρμοδιότητά σας. Σας γνωρίζουμε, επίσης, ότι έχει ήδη προωθηθεί έγγραφο προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με το οποίο ζηiούμε την έγκριση παράτασης του προβλεπόμενου χρόνου διεκπεραίωσης της συγκεκριμένης διαδικασίας από τρεις (03) σε τουλάχιστον οκτώ (08) μήνες και εΦόσον εγκριθεί θα ενημερωθείτε σχετικά.

Παρακαλούμε να λάβουν γνώση ενυπόγραφα όλοι οι εκπαιδευτικοί σχετικά με την ανωτέρω διαδικασία από τους αρμόδιους διευθυντές σχολικών μονάδων ή από τη θέση απόσπασής τους και σε περίπτωση έλλειψης βασικών τίτλων να ζητηθεί η προσκόμισή τους για την επικαιροποίηση των ατομικών τους Φακέλων.

Η ΑΝΑΠΛ.ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗ

Αρ.Πρωτ.ΔΙΔΑΔ/Φ.34/42/οικ.33906/16-12-2013


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

ΤΜΗΜΑ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

Τηλ.: 213-1313394, -378,- 212,-373

Fax : 210-3389143


ΘΕΜΑ: «Έλεγχος νομιμότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων»

Σε συνέχεια της αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34/35/οικ. 14888/24-05-2013 εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας, με την οποία οι Διευθύνσεις Διοικητικού /Προσωπικού των υπηρεσιών καλούνται, με ευθύνη των αρμοδίων προϊσταμένων, να προβούν στην ενημέρωση των προσωπικών μητρώων των υπαλλήλων τους και στην επικαιροποίηση των περιλαμβανομένων σε αυτά στοιχείων, και κατόπιν ερωτημάτων διαφόρων υπηρεσιών, σας πληροφορούμε τα εξής:

Οι αρμόδιοι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων Διοικητικού / Προσωπικού των Υπηρεσιών, καλούνται εντός τριών (3) μηνών να ελέγξουν τη νομιμότητα πρόσληψης/μετάταξης και μετατροπής της εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου των υπαλλήλων και συγκεκριμένα όλων των πτυχίων, των πιστοποιητικών και στοιχείων που σχετίζονται με την πρόσληψη, τη μετάταξη, ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου, καθώς και του συνόλου των στοιχείων που συμπεριλαμβάνονται στο προσωπικό μητρώο των υπαλλήλων (τίτλοι σπουδών- πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, πιστοποιητικά γνώσης Η/Υ, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας κ.α.), τα οποία αποδεικνύουν την κατοχή των βασικών-κύριων, πρόσθετων ή επικουρικών προσόντων- και από τα οποία τεκμηριώνεται η νομιμότητα της υπαλληλικής σχέσης και κατάστασης.

Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση της Διοίκησης περί ελέγχου της νομιμότητας των στοιχείων αυτών απορρέει:

α) από την αρχή της νομιμότητας, σύμφωνα με την οποία η Διοίκηση οφείλει να ανακαλεί κάθε παράνομη πράξη της, αποκαθιστώντας έτσι την έννομη τάξη.

β) από την αίτηση, την οποία κατέθεσαν οι υπάλληλοι κατά την πρόσληψή τους στο αρμόδιο όργανο, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, η ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλονται με τη δήλωση μπορεί να ελεγχθεί με βάση το αρχείο άλλων υπηρεσιών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην αίτηση – υπεύθυνη δήλωση για πρόσληψη αναφέρεται ρητώς ότι: «Δηλώνω ότι τα στοιχεία της αίτησής μου είναι ακριβή και αληθή. Σε περίπτωση ανακρίβειας γνωρίζω ότι θα έχω τις συνέπειες που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν.1599/1986. …».

γ) από τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4172/2013, με τις οποίες αντικαταστάθηκε η περ. 4 της υποπαρ. Ζ.1 της παρ.Ζ. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012και οι οποίες ορίζουν τα εξής: «Με την ανακοίνωση ορίζεται…η αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων, μετά τον έλεγχο της νομιμότητας πρόσληψης και των πιστοποιητικών και στοιχείων που συγκροτούν το προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου. Υπάλληλοι, των οποίων η διαδικασία πρόσληψης και τα ως άνω πιστοποιητικά και στοιχεία του υπηρεσιακού τους φακέλου ελέγχονται ως μη νόμιμα, στερούνται του δικαιώματος μετάταξης ή μεταφοράς».

δ) Με βάση τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 20 του Υπαλληλικού Κώδικα (που κυρώθηκε με το ν.3528/2007) που αναφέρουν τα εξής:

«Ανάκληση διορισμού

1. Η πράξη διορισμού ανακαλείται υποχρεωτικά, εάν ο διοριζόμενος δεν αποδέχτηκε το διορισμό ρητώς ή σιωπηρώς ή δεν εκπλήρωσε άλλες νόμιμες πρόσθετες υποχρεώσεις πριν από την ανάληψη υπηρεσίας.

2. Η πράξη διορισμού, που έγινε κατά παράβαση νόμου, ανακαλείται εντός διετίας από τη δημοσίευση της. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής η πράξη διορισμού ανακαλείται, εάν αυτός που διορίστηκε προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία ή εάν ο διορισμός του έγινε κατά παράβαση των άρθρων 4 και 8 του παρόντος Κώδικα.»


Με βάση τα ανωτέρω, καλούνται οι αρμόδιοι Προϊστάμενοι Διοικητικού/Προσωπικού:

1. Να προβούν σε εμπεριστατωμένο έλεγχο των στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων και σε διασταύρωση των δικαιολογητικών/τυπικών προσόντων διορισμού, μετάταξης ή μετατροπής της εργασιακής σχέσης σε αορίστου χρόνου, σε συνεργασία με τις καθ΄ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες ή εκδούσες αρχές.

2. Σε περίπτωση που οι καθ΄ύλην αρμόδιες υπηρεσίες ή εκδούσες αρχές βεβαιώσουν με επαρκώς αιτιολογημένο έγγραφό τους τη μη έκδοση ή την ανακρίβεια των στοιχείων που τους αποστέλλονται από τις Διευθύνσεις Διοικητικού/ Προσωπικού (π.χ. ως προς τον τίτλο σπουδών, βαθμό πτυχίου, επιτυχή συμμετοχή σε εξετάσεις κλπ) ή σε περίπτωση που τα στοιχεία δεν είναι τα απαιτούμενα από την οικείες κατά περίπτωση διατάξεις, τότε οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα πρέπει να προβούν σε προηγούμενη ακρόαση των ενδιαφερομένων, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 20 του Συντάγματος, τις γενικές αρχές του δικαίου, ιδίως της χρηστής διοίκησης και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη (βλ. Σ.τ.Ε. 2195/1982), κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999).

3. Εφόσον, μετά την ακρόαση του ενδιαφερομένου, δεν προκύψουν αδιαμφισβήτητα στοιχεία που να αναιρούν τα οριζόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 20 του Υπαλληλικού Κώδικα (δόλια πρόκληση ή υποβοήθηση της παρανομίας), η Διοίκηση πρέπει να προβαίνει άμεσα σε κάθε αναγκαία ενέργεια για την κίνηση και ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάκλησης του διορισμού.

[size=5]Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι η διοικητική πράξη της ανάκλησης του διορισμού/πρόσληψης θα πρέπει να είναι αιτιολογημένη ειδικώς, πλήρως και επαρκώς, με αναφορά στα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά ή στοιχεία, η ύπαρξη ή η έλλειψη των οποίων στη συγκεκριμένη περίπτωση, σε συνάρτηση με το ισχύον κατά την έκδοση της ανακαλούμενης πράξης νομικό καθεστώς, θεμελιώνει τη διαπιστούμενη παρανομία και κατ’ ακολουθία, τη συνδρομή νόμιμου λόγου ανάκλησης. (βλ. Σ.τ.Ε. 2216/1992, 3567/1989, ΑΠ 110/2013, Γνωμοδότηση του ΝΣΚ 349/2011, από όπου προκύπτει ότι για τη θεμελίωση της αντικειμενικής υποστάσεως της δόλιας πρόκλησης ή υποβοήθησης της παρανομίας απαιτείται ενδεικτικά:

1) δήλωση ψευδών γεγονότων ως αληθινών, ή άρνηση ή απόκρυψη αληθινών γεγονότων, τα οποία δεν αποδεικνύονται με το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριο, (όχι δε μόνο γεγονότων που αφορούν προσωπικά στοιχεία του δηλούντος) και

2) η ψευδής αυτή δήλ