Πληρ: Κατερίνα Τσιχλή, Γεν.γραμματέας

Αρ. πρ: 79


Αθήνα, 11 Σεπτεμβρίου 2012



Προς : Υφυπουργό Παιδείας, Θ.Π.


Κ. Παπαθεοδώρου Θεόδωρο




Κοιν: – Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας Θ.Π.Α
  • Ειδικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας Θ.Π.Α

  • Διευθυντή Σπουδών Δ/ βάθμιας εκπαίδευσης

  • Υπουργείου Παιδείας Θ.Π.Α

ΘΕΜΑ: Οδηγίες διδασκαλίας γαλλικής στο γυμνάσιο

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Προς μεγάλη του έκπληξη, σύσσωμος ο κλάδος των εκπαιδευτικών γαλλικής ΠΕ05, ενημερώθηκε από την πρόσφατη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας Θ.Π.Α, για τον –ομολογουμένως παιδαγωγικά ανορθόδοξο- τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της γαλλικής γλώσσας στο γυμνάσιο με γνώμονα τα ,εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σχολικά εγχειρίδια.

Όπως σαφώς γνωρίζετε, για τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στο γυμνάσιο έχουν εγκριθεί από το τότε Παιδαγωγικό Ινστιτούτο 2 σχολικά εγχειρίδια: το «Action.fr 1» για το μάθημα στην Α’ γυμνασίου και το «Action.fr 3» για το μάθημα στη Γ’ γυμνασίου. Δεν εγκρίθηκε εξ’ αρχής το ενδιάμεσο επίπεδο ώστε να καλυφθεί η διδασκαλία του μαθήματος στη Β’ γυμνασίου. Μέχρι πρότινος λοιπόν και με βάση τις οδηγίες ο καθηγητής γαλλικής δίδασκε το πρώτο βιβλίο κατά το ήμισυ στην Α’ γυμνασίου , το συνέχιζε έως τη μέση περίπου της Β’ γυμνασίου. Από εκεί και πέρα ήταν στην ευχέρεια του εκπαιδευτικού το τι θα επέλεγε ως εργαλείο για να βασίσει τη διδασκαλία του, και στην Γ’ γυμνασίου, άρχιζε τη διδασκαλία του τρίτου τεύχους.

Είναι ανεξήγητο, για να μην πούμε αδιανόητο, πώς οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φορείς του Υπουργείου ενέκριναν και προσυπογράφουν ένα αποσπασματικό σύστημα διδασκαλίας ενός αντικειμένου, για το οποίο μάλιστα πρόσφατα δημοσιεύθηκε και νέο, αναλυτικό πρόγραμμα που καθιερώνει ένα ενιαίο πλαίσιο διδασκαλίας όλων των ξένων γλωσσών.

Πώς είναι δυνατόν να συμβαδίσει ένα τέτοιο πρόγραμμα σπουδών , που στοχεύει-μεταξύ άλλων- στη διασφάλιση της αρτιότητας και συνέχειας ενός γνωστικού αντικειμένου, με μια αποσπασματική παρουσίαση της ύλης, που υπαγορεύουν οι πρόσφατες οδηγίες για τη διδασκαλία της Γαλλικής στο Γυμνάσιο; Είναι , κατά τη γνώμη σας, παιδαγωγικά και επιστημονικά ορθό, να υφίσταται «κενό» στον καθοδηγητικό ρόλο που κατέχουν τα σχολικά εγχειρίδια για κάθε μάθημα και δη για μια ξένη γλώσσα; Πώς είναι εφικτή η σύνδεση αυτής με πιστοποίηση, έστω και μακροπρόθεσμα, όταν το ενιαίο πλαίσιο διδασκαλίας αναιρείται από την έλλειψη του στοιχειώδους επιστημονικού εργαλείου, που αποτελεί το σχολικό εγχειρίδιο κι ακόμα χειρότερα σε συνθήκες μειωμένου ωραρίου διδασκαλίας;

Αποτελεί «παγκόσμια πρωτοτυπία» η διδασκαλία στις δύο τάξεις του πρώτου τεύχους της μεθόδου και στην τρίτη τάξη του τρίτου τεύχους χωρίς να προβλέπεται η διδασκαλία των ενδιάμεσων γλωσσικών, συντακτικών και γραμματικών φαινομένων. Πως θα καλυφθεί αυτή η ύλη και το δυσαναπλήρωτο κενό που θα δημιουργηθεί κα;

Υπολόγισαν οι συντάκτες αυτών των οδηγιών τις επιπτώσεις που θα έχουν στην σωστή εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας, στο ενδιαφέρον από πλευράς μαθητών και στον προγραμματισμό και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και του έργου των εκπαιδευτικών ΠΕ05 ;

Ως επιστημονικός σύνδεσμος , ζητάμε την άμεση ανάκληση των οδηγιών και την τοποθέτησή σας στο θέμα αυτό , όσο είναι ακόμα καιρός, ώστε να δοθεί λύση στην αγωνιώδη προσπάθεια των συναδέλφων να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ 2 βιβλίων που μόνο εμπόδια μπορεί να προκαλέσει στην αποτελεσματική διεξαγωγή του μαθήματος.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία.

Με εκτίμηση


Για το Δ.Σ



Η Πρόεδρος Η Γεν. γραμματέας

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΙΧΛΗ