Μαθησιακές Δυσκολίες

  • Δυσλεξία: H μοναδική πηγή δυσκολιών μάθησης;

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Δυσλεξία: H μοναδική πηγή δυσκολιών μάθησης; Dr. Theodora Papadopoulou H νέα ακαδημαϊκή χρονιά ξεκινάει και οι καθηγητές της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης θα αντιμετωπίσουν για άλλη μια φορά τη πρόκληση της επιτυχούς ενσωμάτωσης όλων των παιδιών που θα περάσουν το κατώφλι της τάξης τους. Παιδιά με διαφορετικά μαθησιακά στιλ, παιδιά που λόγω διαφόρων δυσκολιών μάθησης έχουν συσσωρεύσει τόσες αρνητικές εμπειρίες στο σχολικό περιβάλλον που τους.

  • Ξένες γλώσσες: Γιατί ένα παιδί δυσκολεύεται στα Αγγλικά

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Τα Αγγλικά ως γλώσσα είναι αδιαφανής, που σημαίνει πως οι φθόγγοι της δεν προφέρονται όπως γράφονται αλλά με διαφορετικούς ήχους κάθε φορά. Για παράδειγμα, η λέξη cat προφέρεται ως «κάτ» και γράφεται το ίδιο, όμως η λέξη catering έχει τα γράμματα cat - αλλά προφέρεται «κέιτεριν». Αυτή η δυσκολία είναι έντονη στα παιδιά που έχουν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ).

  • Η δυσλεξία όπως την περιγράφει Έλληνας δυσλεκτικός εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής !

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Γεώργιος Χαρίτος Δάσκαλος ειδικής αγωγής Επιστημονικό Βήμα, του δασκάλου Αισθάνομαι την ανάγκη να σας γνωστοποιήσω θλιβερές εμπειρίες της παιδικής νου ηλικίας από τα πρώτα βήματα στο Δημοτικό Σχολείο. Εμπειρίες που ήταν και παραμένουν έντονες, γιατί είναι βαθιά και ανεξίτηλα χαραγμένες στην καρδιά και τη μνήμη μου Όταν άρχιζε ο δάσκαλος να μας μαθαίνει γράμματα… Διαβάστε τη συγκλονιστική περιγραφή του δασκάλου εδώ .

  • Το πριν και το μετά της δυσλεξίας

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    ΤΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ Πριν λίγα χρόνια έμαθα κάτι για τον εαυτό μου..κάτι σημαντικό..κάτι που επηρέασε την ζωή μου για 35 χρόνια.. κάτι που αν το γνώριζα νωρίτερα θα είχα αποφύγει πολλές λανθασμένες επιλογές στη ζωή μου… ίσως δεν θα ήμουν εγώ… έμαθα ότι έχω νευρολογική διαταραχή (δυσλεξία), ναι στα 30 μου χρόνια έμαθα ότι έχω ειδική δυσκολία μάθησης , από την φύση μου είχα μια ανικανότητα να κατανοήσω, να θυμηθώ.

  • Πώς να μάθουμε στο παιδί να διαβάζει σωστά

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Το σωστό διάβασμα που αποδίδει και δεν κουράζει το παιδί δεν θέλει κόπο. Θέλει τρόπο. Μάθετε που κάνετε λάθος (κι εσείς και το παιδί) και ποιες παγίδες πρέπει να ξεπεράσετε στο κεφάλαιο «μελέτη». Είναι καρφωμένο με τις ώρες στο γραφείο του και μοιάζει αληθινά προσηλωμένο στη μελέτη του. Ναι, είστε πολύ υπερήφανη που το παιδί σας μελετάει μόνο του ενώ άλλες μαμάδες δίνουν μάχες για το διάβασμα.

  • Δυσλεξία: Γιατί δεν γράφω ό,τι ακούω στα αγγλικά μου;

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Η πιο σημαντική δυσκολία στην εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας για τα παιδιά με δυσλεξία είναι το ότι άλλα ακούμε, άλλα διαβάζουμε και άλλα γράφουμε. Τα αγγλικά – αντίθετα από τα ελληνικά – είναι μια μη φωνολογική γλώσσα με 26 γράμματα και 44 ήχους. Ενώ στα ελληνικά υπάρχει πλήρης αντιστοιχία ανάμεσα στους ήχους ( φωνήματα ) και τα γράμματα των λέξεων, στα αγγλικά δεν ισχύει το ίδιο.

  • Ήπιες αναπτυξιακές διαταραχές και Αγγλικά

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Ήπιες αναπτυξιακές διαταραχές κι Αγγλικά Οι ήπιες αναπτυξιακές διαταραχές εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία των διαταραχών του αυτιστικού φάσματος. Κύριο χαρακτηριστικό τους αποτελεί η ανάγκη απόκτησης, από την πλευρά των ατόμων, δεξιοτήτων στους τομείς της επικοινωνίας, της κοινωνικότητας, της αναγνώρισης-έκφρασης-διαχείρισηςτων συναισθημάτων και της συμπεριφοράς.

  • Αγγλικά και ειδικές μαθησιακές ανάγκες: Γίνεται να συνδυαστούν;

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Συχνά οι γονείς των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες αναρωτιούνται, εάν είναι εφικτή η προσέγγιση των αγγλικών.Ένα παιδί με ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι δυνατό να αντιμετωπίζει τις ίδιες δυσκολίες στην αγγλική γλώσσα, όπως και στη μητρική του, τονίζει η κ. Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος – Επιστημονική υπεύθυνη του www.specialenglish.gr. Συγκεκριμένα.

  • Η αισιόδοξη ανάγνωση ενός παιδιού με υπερκινητικότητα!

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Δεν υπάρχουν υπερκινητικά παιδιά αλλά παιδιά με υπερκινητικότητα. Το πρώτο βήμα για όλους εμάς, γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε τη ΔΕΠ/Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα) είναι να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας απέναντι σε αυτή τη συνθήκη. Το δεύτερο βήμα είναι να “αναπλαισιώσουμε” τα πιθανά αρνητικά μας συναισθήματα, δηλαδή να έχουμε μια θετική στάση απέναντί της.

  • Μπορεί ένα δυσλεκτικό άτομο να μάθει αγγλικά;

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Μπορεί ένα δυσλεκτικό άτομο να μάθει αγγλικά; Αναμφίβολα, τα αγγλικά αποτελούν την πιο αναγκαία στην καθημερινότητα όλων των ανθρώπων ξένη γλώσσα. Επομένως, είναι απαραίτητο, τα άτομα με δυσλεξία – καθώς και άλλες ειδικές και γενικές μαθησιακές ανάγκες – να μην είναι αποκλεισμένα από την εκμάθησή της. Ένα δυσλεκτικό άτομο είναι δυνατό να αντιμετωπίζει τις ίδιες δυσκολίες στην αγγλική γλώσσα, όπως και στη μητρική του.

  • Δέκα τρόποι μελέτης των Αγγλικών σε παιδιά με διάσπαση προσοχής

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Η Διάσπαση Προσοχής έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τη δυσκολία ενός ατόμου να συγκεντρώνεται και να ολοκληρώνει μια δραστηριότητα. Μπορεί να είναι πρωτογενής ή δευτερογενής. Η πρωτογενής διάσπαση έχει βιολογική – οργανική αιτιολογία και εντοπίζεται με σταθμισμένα διαγνωστικά κριτήρια. Τα χαρακτηριστικά της θα πρέπει να εκδηλώνονται σταθερά σε περισσότερα από ένα πλαίσιο ( π.χ. σπίτι & σχολείο & εργασιακός χώρος ) για τουλάχιστον έξι μήνες.

  • Δυσκολίες στη μάθηση ή μαθησιακές δυσκολίες, τι πραγματικά αντιπροσωπεύουν;

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Δ υσκολίες στη μ άθηση ή μ αθησιακές δυσκολίες , τι π ραγ μ ατικά αντι π ροσω π εύουν ; Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες το 15%-20% του μαθητικού πληθυσμού φαίνεται να αντιμετωπίζει περισσότερο η λιγότερο κάποιο πρόβλημα στη μάθηση ή δυσκολία σε κάποιο τομέα η αντικείμενο μάθησης. Η κλινική εικόνα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι διαφορετική από παιδί σε παιδί, ανάλογα με το είδος της δυσκολίας , την αιτιολογία , την ένταση.

  • Το παιδί μου έχει δυσλεξία μπορεί να μάθει ξένες γλώσσες;

    Μαθησιακές Δυσκολίες

    Αρκετοί γονείς που έχουν δυσλεκτικά παιδιά, αναρωτιούνται αν μπορούν μάθουν ξένες γλώσσες. Σύμφωνα με το Βρετανικό Ινστιτούτο Δυσλεξίας, η δυσλεξία προκαλεί δυσκολίες στην εκμάθηση της ανάγνωσης , της γραφής και της... ορθογραφίας. Σαν συνέπεια, σχετίζεται ιδιαίτερα με την εκμάθηση του γραπτού λόγου, χωρίς όμως να αποκλείεται το γεγονός ότι και ο προφορικός λόγος μπορεί να επηρεαστεί.

Back to Top