Του Αποστολου Λακασα

Δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου καθηγητών που παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα και αυστηρούς ελέγχους στο κυνήγι όσων καθηγητών σχολείων μέσω της ίδιας οδού αυξάνουν το εισόδημά τους, ζητούν οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων. Την ίδια στιγμή, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων επαναφέρουν το αίτημα της χορήγησης κουπονιών σε γονείς για την επιλογή σχολείου και φροντιστηρίου.

Ειδικότερα, η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τον κύκλο εργασιών των φροντιστηρίων. Με βάση στοιχεία ιδιοκτητών φροντιστηρίων, που μίλησαν στην «Κ», φέτος στα οργανωμένα φροντιστήρια παρατηρήθηκε μείωση του αριθμού των μαθητών Γυμνασίου και σταθερότητα του αριθμού των μαθητών Λυκείου (με αυξομειώσεις, π.χ. αύξηση στην Α΄ Λυκείου, πτώση στη Β΄, σταθερότητα στη Γ΄). Μεγαλύτερο πλήγμα έχουν δεχθεί τα ιδιαίτερα μαθήματα.

Πτωτική τάση ακολούθησαν και τα δίδακτρα. Στα φροντιστήρια μειώθηκαν κατά 20% (π.χ. για οκταμελές τμήμα της Γ΄ Λυκείου κάθε μαθητής πληρώνει 4.000-4.500 ευρώ ετησίως) ενώ τις τιμές τους έριξαν και οι καθηγητές ιδιαίτερων μαθημάτων. Η μέση τιμή είναι στα 30 ευρώ την ώρα, αλλά πλέον προσφέρονται και ιδιαίτερα με πολύ χαμηλές τιμές (έως 15 ευρώ).

Σύστημα κουπονιών

Στο πλαίσιο του «άτυπου» ανταγωνισμού εν μέσω κρίσης, η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών, σε συνάντησή της τη Δευτέρα με τον υπ. Παιδείας κ. Γ. Μπαμπινιώτη, ζήτησε τη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου καθηγητών, οι οποίοι παραδίδουν ιδιαίτερα, ώστε να υπάρχει έλεγχος στους διορισμένους που, παρανόμως, παραδίδουν μαθήματα.

Επίσης, ζήτησε να υιοθετηθεί το σύστημα των κουπονιών στα κρατικά προγράμματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Τα κουπόνια θα δίνονται, με κοινωνικοοικονομικά κριτήρια, στις οικογένειες που θα επιλέγουν σε ποιο φροντιστήριο (δημόσιο ή «κρατικό») θα στείλουν το παιδί. Ανάλογο αίτημα για κουπόνια στην επιλογή σχολείου έχουν και οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων. Από την άλλη, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, που επίσης συναντήθηκαν με τον υπουργό τη Δευτέρα, τάχθηκαν υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και δεσμεύτηκαν να καταθέσουν προτάσεις του, όπως και οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, για την αξιολόγηση έως τις 15 Μαΐου.

Τέλος, χθες, ο κ. Μπαμπινιώτης ανέφερε (στο ΒΗΜΑ FM) ότι δεν υπήρξε συναίνεση των δύο μεγάλων κομμάτων για να προχωρήσουν τα ν/σ για τη δομή του Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Ο ίδιος θεωρεί τα δύο ν/σ ώριμα.

alfavita.gr