ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΜΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΤΟΜΕΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΙΟΣ 2012



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΧΩΡΟΥ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: DAVITEL TOBACCO HOTEL, ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 25, ΤΗΛ. 2310-515002



ΗΜΕΡΑ 1η



ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΩΝ

  • Προφίλ συμμετεχόντων στο σεμινάριο (καθηγητές, ιδιοκτήτες ΚΞΓ, γονείς)

  • Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και πώς έχουν αντιμετωπίσει το θέμα έως τώρα;

  • Υπήρχαν απώλειες στον αριθμό των μαθητών που δίδασκαν;

  • Ποιες κινήσεις έκαναν οι ίδιοι;

Η ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

  • Υπάρχουν μύθοι και πραγματικότητες γύρω από τους μαθητές με ΜΔ και τη διδασκαλία;

  • Ανάλυση και συζήτηση.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΤΥΠΙΚΗ ΤΑΞΗ

  • Ποια είναι εκείνα τα σημάδια που θα πρέπει να κινήσουν το ενδιαφέρον του καθηγητή ή του γονέα; Ποιο θα πρέπει να είναι ένα ικανό, αντιπροσωπευτικό χρονικό περιθώριο παρατήρησης του μαθητή;

  • Σε περίπτωση που δεν υπάρχει επίσημη διάγνωση ή ενημέρωση από μέρους των γονέων τι μπορεί ή θα πρέπει να γίνει; Δείγμα ερωτηματολογίου.

  • Θεωρητικό πλαίσιο ΜΔ.

  • Καταγραφή των παρατηρήσεων μας και ποιο θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα μας ως καθηγητές και όχι ως ειδικοί παιδαγωγοί. (δίνεται το δείγμα παρατήρησης Ø ένα άτυπο ιστορικό)

ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥΣ

  • Πώς και μέχρι πού θα φτάσουμε ως προς την ενημέρωση των γονέων;

  • Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει η συνέντευξη με τους γονείς;

  • Ποιες πληροφορίες μας είναι απαραίτητες για να στοιχειοθετήσουμε τις παρατηρήσεις μας;

  • Τι μπορούμε να προτείνουμε στους γονείς;

  • Πώς θα αξιολογήσουμε ένα μαθητή εξ’ αρχής όταν οι γονείς έρχονται σ’ εμάς πρώτη φορά με τη διάγνωση στο χέρι;

ΛΟΓΟΙ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ. ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΟΣ ΤΥΠΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΙ ΕΝΟΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Τι δείχνουν οι επίσημες έρευνες.

  • Αποτελέσματα μη-έγκαιρης παρέμβασης.

  • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός τυπικού μαθήματος και ποια εκείνα ενός ειδικού μαθήματος εκμάθησης της Αγγλικής.

  • Ποιες είναι οι αρχές που διέπουν το εξατομικευμένο πρόγραμμα Αγγλικών;

  • Πώς κρίνεται ένα μάθημα ως επιτυχημένο ή αποτυχημένο;

ΗΜΕΡΑ 2η



ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΟΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ ΑΝΤΙΔΙΑΣΤΟΛΗ ΜΕ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ-ΤΥΠΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ

  • Ποιες είναι οι διαφορές ως προς το σχεδιασμό;

  • Πως ξεκινά ο σχεδιασμός; Τι έχουμε κατά νου;

  • Ποιοι είναι οι στόχοι; Πώς αξιολογούνται τελικά;

  • Επιλογή υλικού. Τι ακριβώς δίνουμε, πόσο και για πόσο διαρκεί η συγκεκριμένη διδασκαλία;

  • Περιπτώσεις όπου το διαθέσιμο υλικό δεν είναι αντάξιο των προσδοκιών μας και των αναγκών των μαθητών.

ΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ

  • Παρουσίαση αρχικών παρατηρήσεων και δείγμα προόδου. Παρατήρηση αρχικών γραπτών και πως θα αντιμετώπιζαν οι συμμετέχοντες τη δυσκολία του παιδιού;

  • Συζήτηση.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Δίνονται τα θέματα προς συζήτηση

  • Το μάθημα θα σχεδιαστεί από κοινού και θα καταλήξουμε σε λύσεις και προτάσεις.

  • Τελικό «προϊόν»

  • Αξιολόγηση του έργου μας.

  • Αξιολόγηση των μαθητών.

Τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι συμμετέχοντες από τη συγκεκριμένη εκπαίδευση είναι γνώσεις σχετικές με την…

  • Αποδοχή όλων των μαθητών ανεξαρτήτως των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών τους (InclusiveEducation) αλλά και του προφίλ τους.

  • Κατάρτιση προγραμμάτων τα οποία θα συμβαδίζουν με τα τυπικά προγράμματα.

  • Ίδρυση και σύσταση τάξεων οι οποίες θα φιλοξενούν αποκλειστικά παιδιά με ΜΔ.

  • Πώς θα γίνονται πλήρως εφαρμόσιμα τα σχέδια μαθήματος (lessonplans).

  • Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών και πώς η επικοινωνία με τους γονείς. Δίνονται δείγματα αξιολογήσεων.

  • Πώς θα προετοιμάζονται τα παιδιά με ΜΔ για τις επίσημες εξετάσεις του Cambridge.

  • Πώς θα επιτυγχάνεται η διαφοροποιημένη διδασκαλία και πώς θα γίνεται η κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού.

Spoiler


Posted Image




ΠΡΟΦΙΛ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑΣ

ΞΥΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ

Καθηγήτρια Αγγλικών και Παιδαγωγός με μεταπτυχιακό τίτλο από το London Metropolitan University. Διδακτική εμπειρία 15 έτη καθώς και 5ετή εμπειρία ως εξετάστρια και αξιολογήτρια για το ΚΠγ. Έχει διδάξει παιδιά και ενήλικες και τα τελευταία χρόνια ασχολείται (κατόπιν φοίτησης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο) με παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες κι έχει εξειδικεύσει τη διδασκαλία της σε προγράμματα Αγγλικών για παιδιά με ΜΔ. Από τον Σεπτέμβριο είναι υπεύθυνη προγράμματος Αγγλικών και Ειδικής Αγωγής σε Κέντρο Ειδικής Αγωγής. Από τον Νοέμβριο διεξάγει σεμινάρια σε καθηγητές και γονείς με το θέμα αυτό αλλά κι εποπτείες σε ΚΞΓ και καθηγητές. Συγγράφει προσωπικά το υλικό όλων των μαθημάτων κι έχει την επιμέλεια εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία, παρακαλώ επικοινωνήστε με το [email protected]r


Posted Image

.