Ένας στους τρεις μαθητές έχει περιορίσει ή έχει σταματήσει τα φροντιστηριακά μαθήματα και την εκμάθηση ξένων γλωσσών εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησαν έφηβοι σύμβουλοι του Συνηγόρου του Παιδιού.

Η έρευνα για τις συνέπειες της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης στη ζωή των μαθητών όπου συμμετείχαν 1.211 μαθητές γυμνασίων και λυκείων από διάφορες περιοχές της χώρας έφερε και ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα στο προσκήνιο.

Posted Image

Ειδικότερα, οι μαθητές σε ποσοστό 29% ανέφεραν ότι στην οικογένειά τους συζητούν την πιθανότητα να μεταναστεύσουν κάποια μέλη της, καθώς οι γονείς αρκετών μαθητών -σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας- έχουν μείνει άνεργοι.

Ειδικότερα, οι μαθητές απάντησαν σε ποσοστό 16% ότι έχει χάσει την εργασία του ο ένας από τους δύο γονείς, ενώ το 4% ανέφερε πως είναι άνεργοι και οι δύο.

Οπως είναι φυσικό, όλες αυτές οι αρνητικές συνέπειες στη μείωση του εισοδήματος έχουν αντίκτυπο και στην εκπαίδευση των παιδιών τους. Η έρευνα έδειξε ότι το 33% των μαθητών έχει περιορίσει ή έχει σταματήσει τα φροντιστηριακά μαθήματα και τις ξένες γλώσσες, ενώ 4 στους 10 βλέπουν αρνητικές αλλαγές στη ζωή τους όσο αφορά και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες.

Κατά τα λοιπά, το 82% των μαθητών υποστηρίζει ότι η οικονομική κρίση έχει σοβαρές συνέπειες στο σχολείο, ενώ 6 στους 10 αναφέρουν πως εξαιτίας των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων δεν γίνεται σωστά το μάθημα.

Τρεις στους τέσσερις μαθητές πιστεύουν ότι το σχολείο μπορεί και πρέπει να αναπτύξει «κοινωνικό» χαρακτήρα (π.χ. διανομή φαγητού), ενώ το 48% σημειώνει ότι οργανώνονται στην περιοχή τους κοινωνικές δράσεις.

Πάντως, οι μαθητές διατυπώνουν και μια σειρά προτάσεων για την αντιμετώπιση της κρίσης στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, ζητούν:
  • Ενημέρωση από το σχολείο για επαγγέλματα που έχουν προοπτική αλλά και να αναβαθμιστεί το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

  • Στο μάθημα του project να γίνονται δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα.

  • Να ενταχθούν στην εκπαίδευση περισσότερα ανθρωπιστικά μαθήματα.

  • Να προσληφθούν ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και εξειδικευμένο προσωπικό στα σχολεία.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

ΕΘΝΟΣ