Ψήφισμα από την Ένωση καθηγητών αγγλικής Ημαθίας προς το Υπουργείο Παιδείας

ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

www.ekadei blogspot gr


Βέροια, 19 Ιουνίου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ

ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΣ

της Ενώσεως Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (Ε.Κ.Α.Δ.Ε.Η.)

ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ:

Κος Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος, Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων,

Κος Γκιουλέκας Κωνσταντίνος, Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων,

Κος Κεδίκογλου Συμεών, Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

κ.κ. Καθηγητές Τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών & Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,

κ.κ. Σχολικούς Συμβούλους Αγγλικής

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης,

Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Βορείου Ελλάδος,

Τοπικές / περιφερειακές ενώσεις καθηγητών αγγλικής δημόσιας εκπαίδευσης*

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ε.Λ.Μ.Ε. Ημαθίας


Τα μέλη της Ενώσεως Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (Ε.Κ.Α.Δ.Ε.Η.) συνήλθαμε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013 στο Εσπερινό Λύκειο Βέροιας, με θέμα τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Νέο Γενικό Λύκειο και στα Επαγγελματικά Λύκεια και εγκρίναμε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα:

Μέσα στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νέου Λυκείου σχεδιάζεται η κατάργηση ή μείωση ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στη Β΄ και Γ΄ Γενικού Λυκείου. Κάτι αντίστοιχο έχει ήδη συντελεστεί από το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013 στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ..

Πιστεύουμε πως η εξέλιξη αυτή οδηγεί στην υποβάθμιση του συγκεκριμένου μαθήματος στο Δημόσιο Σχολείο, θα ενισχύσει περαιτέρω την ανάγκη για φροντιστηριακή διδασκαλία και θα επιδεινώσει την οικονομική αιμορραγία των οικογενειών των μαθητών.

Δηλώνουμε απερίφραστα ότι ως καθηγητές της αγγλικής γλώσσας είμαστε αντίθετοι με τους σχεδιασμούς αυτούς, οι οποίοι σε συνδυασμό με άλλα μέτρα οδηγούν στην περιθωριοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Η αγγλική γλώσσα που διδάσκεται από άρτια καταρτισμένους, πτυχιούχους αγγλικής φιλολογίας είναι απαραίτητο εφόδιο για πρόσβαση στη γνώση, επαγγελματική αποκατάσταση και ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Πολλές είναι οι Σχολές στις οποίες η εισαγωγή και η φοίτηση προϋποθέτουν την αγγλομάθεια**. Είναι δε ευρέως γνωστό ότι το μάθημα των αγγλικών είναι βασικό σε όλα τα δημόσια ευρωπαϊκά σχολεία.

Μειώνοντας ή καταργώντας τις ώρες διδασκαλίας της αγγλικής στο Λύκειο, κόβεται ουσιαστικά ο ομφάλιος λώρος που συνδέει τους μαθητές με τις γνώσεις αγγλικής που έχουν αποκτήσει με κόπο όλα τα προηγούμενα χρόνια.

 Ζητούμε την ενίσχυση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας και την αναβάθμισή της, ώστε η επαρκής γνώση της να αποκτάται στο δημόσιο σχολείο με τη σύνδεση του αναλυτικού προγράμματος με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠγ).

 Ζητούμε την επιμόρφωσή μας (Β΄ επιπέδου) στην αξιοποίηση και εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδακτική πράξη, από την οποία έχουμε αδίκως αποκλειστεί.

 Επίσης, θεωρούμε απαραίτητο να παύσει το απαράδεκτο καθεστώς της μη αναγνώρισης του πτυχίου μας ως βεβαιωτικού της γνώσης ξένης γλώσσας και του να μη μοριοδοτούμαστε γι’ αυτό σε οποιεσδήποτε διευθυντικές κρίσεις.


Το παρόν ψήφισμα να αποσταλεί ηλεκτρονικώς στους κ.κ. Υπουργό και Υφυπουργούς και λοιπούς αποδέκτες και να σταλεί προς δημοσίευση σε εκπαιδευτικά ειδησεογραφικά μέσα και στον τοπικό τύπο.

Εκ μέρους της ΕΚΑΔΕΗ,

Η πρόεδρος Ο γραμματέας


Ασικίδου Αναστασία Καπέτης Χρυσόστομος

* Παρακαλούμε τους συναδέλφους από Ενώσεις καθηγητών αγγλικής που δεν έλαβαν ηλεκτρονικώς το ψήφισμά μας, να επικοινωνήσουν μαζί μας στην ηλ. διεύθυνση [email protected].

** Π.χ. για εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) άνευ εξετάσεων (40% των θέσεων), ο βαθμός απολυτηρίου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. πολλαπλασιάζεται απλώς επί 1.000, η δε καλή γνώση της αγγλικής (Β΄2) δίνει στον υποψήφιο 2.000 μόρια, η πολύ καλή γνώση (Γ΄1) 2.200 μόρια και η άριστη γνώση (Γ΄2) 2.500 μόρια.




pde.gr