Περιορισμούς, ανάλογους με αυτούς που επιβάλλονται στα οινοπνευματώδη ποτά, οφείλουν να επιβάλουν οι γιατροί κι οι αρμόδιοι φορείς στον χρόνο που οι ανήλικοι δαπανούν μπροστά στις τηλεοπτικές οθόνες. Επίσης, νήπια κάτω των τριών ετών δεν πρέπει να βλέπουν καθόλου τηλεόραση.

Η μελέτη, που επανεξετάζει όλα τα στοιχεία επί του αντικειμένου τα οποία κατά καιρούς δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση Archives of Disease in Childhood, επισημαίνει ότι η μανία των παιδιών για τηλεόραση, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.ο.κ. παρεμποδίζει τη φυσιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου τους και γενικότερα βλάπτει την υγεία. Ο δρ Αρικ Σίγκμαν, που την υπογράφει, έχει συγγράψει σχετικό βιβλίο.

Κατά μέσο όρο, ο Βρετανός έφηβος περνά έξι ώρες την ημέρα μπροστά σε οθόνες στο σπίτι του, χωρίς σε αυτό να συνυπολογιστεί ο χρόνος που περνά στο σχολείο. Στη βόρεια Αμερική οι έφηβοι δαπανούν οκτώ ώρες μπροστά σε οθόνες. Ο Σίγκμαν τονίζει ότι η πολύωρη ακινησία μπροστά στην τηλεόραση ευνοεί την εμφάνιση παχυσαρκίας και καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Η σημαντικότερη περίοδος της ζωής του ανθρώπου για την ανάπτυξη του εγκεφάλου είναι τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής. Γι’ αυτόν τον λόγο, βρέφη και νήπια πρέπει να επικοινωνούν με τους γονείς τους κι όχι να στέκονται παθητικά μπροστά σε μια τηλεοπτική οθόνη. Ο δρ Σίγκμαν υποστηρίζει ότι ακόμα και στα 16 του ο έφηβος δεν πρέπει να παρακολουθεί πάνω από δύο ώρες τηλεόραση ημερησίως.

Η καθηγήτρια Νευροψυχολογίας της Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, Ντόροθι Μπίσοπ, υπογραμμίζει ότι οι θέσεις του Σίγκμαν είναι υπερβολικές και αβάσιμες καθώς ο ίδιος δεν έχει κάνει έρευνα επί του αντικειμένου. Αντιθέτως, η Λιν Μάρεϊ, καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ, επισημαίνει ότι υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν πώς επιδρά η τηλεόραση στα πολύ μικρά παιδιά. Ωστόσο, η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί εάν το παιδί, ενώ παρακολουθεί τηλεόραση, επικοινωνεί και με κάποιον ενήλικο, ενώ καλό είναι οι γονείς να αποφεύγουν να τοποθετούν τηλεοράσεις στα υπνοδωμάτια των παιδιών, οφείλουν να περιορίζουν την παραμονή μπροστά από την τηλεόραση, ενώ πρέπει να επιλέγουν οι ίδιοι προγράμματα με εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

καθημερινη