Είναι δυνατό να μάθει κανείς μία ξένη γλώσσα με παρόμοιο τρόπο όπως τη μητρική του γλώσσα;

Πλέον μπορούμε να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα αυτό.

Τον Απρίλιο του 2012 το άρθρο των NY TIMES How Immersion Helps a Language αναφέρεται σε μία έρευνα που ερευνητές έφτιαξαν 13 λέξεις από μία γλώσσα που εκείνοι επινόησαν και ζήτησαν σε δύο διαφορετικές ομάδες να τη μάθουν. Η μία ομάδα έμαθε τη γλώσσα με τον παραδοσιακό τρόπο σε μία τάξη με καρέκλες και άλλη ομάδα με το πρόγραμμα εμβάπτισης* σε ξένη γλώσσα.

Στην έρευνα αυτή έκαναν ηλεκτροεγκεφαλογραφία ή αλλιώς EEG και στις δύο ομάδες, που μετράει την επεξεργασία του εγκεφάλου στο κρανίο. Μετά από πέντε μήνες και τα δύο γκρουπ μπόρεσαν να μάθουν τις λέξεις εξίσου καλά. Όμως, όπως είπε ο Dr. Ullman ένας από τους ερευνητές, η ομάδα που έμαθε τη γλώσσα με το πρόγραμμα εμβάπτισης, έδειξε ότι είχε όλα τα εγκεφαλικά στοιχεία (patterns) ενός ιθαγενή, που μιλούσε τη γλώσσα αυτή σαν μητρική του.

Το άρθρο αυτό μας οδηγεί σε σκέψεις για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Τι είναι καλύτερο; Να μαθαίνουμε απλώς ή να βιώνουμε μια ξένη γλώσσα, με αυτή να κυριαρχεί καθ' όλη τη διάρκεια εκμάθησης;

Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σε παιδιά προσχολικής και πρώιμης παιδικής φαντάζει πολύ όμορφη σε ένα περιβάλλον με ειδικούς παιδαγωγούς που είναι γεμάτο με ερεθίσματα, διαδραστικά παιχνίδια και πολύ παιχνίδι στην ξένη γλώσσα.

*Πρόγραμμα εμβάπτισης μιας ξένης γλώσσας για παιδιά προσχολικής ηλικίας και πρώιμης παιδικής ηλικίας είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα παίζοντας (μέσα από εικαστικά, μουσικοκινητική αγωγή, μαθηματικά, θεατρική αγωγή, φυσική αγωγή, φυσικές επιστήμες, προαναγνωστικές και προγραφικές δεξιότητες)


Η Αγάπη Λιαπάκη είναι Νηπιαγωγός και εργάζεται Play & Learn στο Ηράκλειο Κρήτης. Εργάστηκε για 13 χρόνια στην Αμερική με παιδιά ηλικίας 2-16 χρονών. Εκεί ήρθε σε επαφή με παιδιά από όλο τον κόσμο και συνειδητοποίησε πως τα παιδιά μικρής ηλικίας, ανεξαρτήτου κουλτούρας και γλώσσας μπορούν να επικοινωνούν εύκολα σε μια δεύτερη γλώσσα πέρα από τη μητρική τους. Η Αγάπη Λιαπάκη τελείωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο και το ΜΑ in Arts in Music Education από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο Λονδίνο. Συνέχισε τις σπουδές της στην Αμερική όπου ολοκλήρωσε τα 2 από τα 3 μουσικοπαιδαγωγικά επίπεδα Orff και το Δίπλωμα για Διευθύντριες σε Κέντρα Προσχολικής Αγωγής. Εργάστηκε σαν Μουσικός, Νηπιαγωγός σε Αμερικάνικα Νηπιαγωγεία και Παιδικούς Σταθμούς, σε ελληνικά σχολεία της Ομογένειας, ως Διευθύντρια Νηπιαγωγείου και για δύο χρόνια σαν Σχολική Σύμβουλος για το Πανεπιστήμιο του Μέμφις. Βραβεύτηκε μέσω πανελλήνιου διαγωνισμού(2010)με έπαινο από την Ελληνική Υπηρεσία Υποστήριξης για το E-twinning. Τον Αύγουστο του 2010 τιμήθηκε με Παγκόσμιο βραβείο από την ΟΜΕΠ (Παγκόσμιο Οργανισμό Προσχολικής Αγωγής) για τη συνεισφορά της στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη.

http://preschooleduc...ce.blogspot.gr/