Σύμφωνα με ένα άρθρο στην ιστοσελίδα του Livestrong υπάρχουν 4 τρόποι εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας για παιδιά:

Εκμάθηση της ξένης γλώσσας σε μικρή ηλικία: Σύμφωνα με έρευνες τα παιδιά πριν την ηλικία των 10 χρόνων μπορούν να αποκτήσουν καλύτερη προφορά όταν μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα. Σε αντίθεση με τους ενήλικες τα παιδιά χρησιμοποιούν πιο φυσικούς μηχανισμούς εκμάθησης της ξένης γλώσσας, σαν αυτούς που χρησιμοποιούν για την εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας.

Συχνή επαφή με την ξένη γλώσσα. Όσο μεγαλύτερη επαφή έχουν τα παιδιά με την ξένη γλώσσα και όσο πιο αβίαστα την μαθαίνουν τόσο πιο γρήγορα την αντιλαμβάνονται.

Διάβασμα. Το διάβασμα στην ξένη γλώσσα μπορεί να γίνει διασκεδαστικό όταν αλλάζει η φωνή μας με τους χαρακτήρες της ιστορίας ή όταν ακούμε διαφορετικούς ενήλικες (π.χ γονείς, εκπαιδευτικούς) να διαβάζουν την ιστορία. Επίσης ενδιαφέρον είναι να ακούγεται η ιστορία και στις 2 γλώσσες (μητρική και μη) για να συγκρίνονται οι διαφορές.

Με τραγούδι και ποιηματάκια. Τα παιδιά χαίρονται πολύ να επαναλαμβάνουν ξένες λέξεις με τραγούδι και κίνηση.

Το πιο σημαντικό σε μικρή ηλικία είναι τα παιδιά να αγαπήσουν την ξένη γλώσσα. Αυτό επιτυχαίνεται ότι συνειδητοποιήσουν ότι οι λέξεις μπορεί να εκφραστούν με διαφορετικούς ήχους (μιας άλλης γλώσσας) αλλά το νόημα παραμένει το ίδιο. Έτσι χαίρονται και το βρίσκουν διασκεδαστικό να επικοινωνούν με το δάσκαλο και ακόμα καλύτερα με συνομήλικούς τους.


Η Αγάπη Λιαπάκη είναι Νηπιαγωγός και εργάζεται Play & Learn στο Ηράκλειο Κρήτης. Εργάστηκε για 13 χρόνια στην Αμερική με παιδιά ηλικίας 2-16 χρονών. Εκεί ήρθε σε επαφή με παιδιά από όλο τον κόσμο και συνειδητοποίησε πως τα παιδιά μικρής ηλικίας, ανεξαρτήτου κουλτούρας και γλώσσας μπορούν να επικοινωνούν εύκολα σε μια δεύτερη γλώσσα πέρα από τη μητρική τους. Η Αγάπη Λιαπάκη τελείωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο και το ΜΑ in Arts in Music Education από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο Λονδίνο. Συνέχισε τις σπουδές της στην Αμερική όπου ολοκλήρωσε τα 2 από τα 3 μουσικοπαιδαγωγικά επίπεδα Orff και το Δίπλωμα για Διευθύντριες σε Κέντρα Προσχολικής Αγωγής. Εργάστηκε σαν Μουσικός, Νηπιαγωγός σε Αμερικάνικα Νηπιαγωγεία και Παιδικούς Σταθμούς, σε ελληνικά σχολεία της Ομογένειας, ως Διευθύντρια Νηπιαγωγείου και για δύο χρόνια σαν Σχολική Σύμβουλος για το Πανεπιστήμιο του Μέμφις. Βραβεύτηκε μέσω πανελλήνιου διαγωνισμού(2010)με έπαινο από την Ελληνική Υπηρεσία Υποστήριξης για το E-twinning. Τον Αύγουστο του 2010 τιμήθηκε με Παγκόσμιο βραβείο από την ΟΜΕΠ (Παγκόσμιο Οργανισμό Προσχολικής Αγωγής) για τη συνεισφορά της στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη.