Οι Πράξεις «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» εντάσσονται στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3 «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις περιφέρεις Σύγκλισης, Σταδιακής Εξόδου, και Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα, του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» (ΕΣΠΑ 2007-2013), οι οποίοι συμπεριλαμβάνουν την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού υλικού σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, ώστε να ανταποκρίνονται πληρέστερα στις σύγχρονες εκπαιδευτικές προτεραιότητες και στις οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις σε μία κοινωνία της γνώσης. Η αναμόρφωση αυτή περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού στις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις, ενσωμάτωση πολιτιστικών στοιχείων και των ξένων γλωσσών όπως προβλέπεται από την ευρωπαϊκή πολιτική για την εκπαίδευση.

Με την Πράξη «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» του Μέτρου 2.2 του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (Γ’ ΚΠΣ) έγινε η εισαγωγή της δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι Πράξεις «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του ΕΠ «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» έχουν ως αντικείμενο τόσο τη συνέχιση και επέκταση όσο και την ενίσχυση της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής ή Γερμανικής Γλώσσας) κατά τα σχολικά έτη 2008–09, 2009–10 και 2010–11 στην Ε΄ και στην Στ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου, σε όλα τα εξαθέσια και άνω σχολεία και για δύο (2) ώρες την εβδομάδα.

Μέσω των Πράξεων προωθείται η ενσωμάτωση πολιτιστικών στοιχείων και ξένων γλωσσών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με την ενίσχυση των ξένων γλωσσών - πέραν της μιας υποχρεωτικής (Αγγλικά)-, αμβλύνοντας συγχρόνως εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες που παρατηρούνται και οφείλονται στη φοίτηση των μαθητών της πρώτης σχολικής ηλικίας, στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών.

Posted Image


Παράλληλα, η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας, συμβάλλει στη σταδιακή ανάπτυξη δεξιοτήτων και στην εξοικείωση των μαθητών στην πολυγλωσσία και την πολυπολιτισμικότητα σαν μια θετική πραγματικότητα.

Επιπλέον, η πρώιμη ενασχόληση με την δεύτερη ξένη γλώσσα, παρέχει στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την χρονική δυνατότητα να αξιοποιήσουν δημιουργικά την προσέγγιση του νέου γλωσσικού και πολιτισμικού κώδικα, προκειμένου να αποκτήσουν ένα ικανοποιητικό και πιστοποιήσιμο επίπεδο γλωσσομάθειας στο τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Στην κατεύθυνση ενίσχυσης της διδασκαλίας της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία, προγραμματίζονται επιμορφωτικά σεμινάρια και εμπλουτίζεται το εκπαιδευτικό υλικό με την εισαγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Χαρτοφυλακίου (Portfolio) Γλωσσών, το οποίο δημιουργήθηκε και θεσπίστηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης ως ένα εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων δια βίου μάθησης των γλωσσών και προώθησης της πολυγλωσσίας και πολυπολιτισμικότητας.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ PORTFOLIO ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (.zip)



ΟΔΗΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ PORTFOLIO ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ (.pdf)



Posted Image

Κεντρική Επιμορφωτική Ημερίδα Σχολικών Συμβούλων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας


Τη Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010 η Ε.Υ.Ε. Εκπαιδευτικών Δράσεων σε συνεργασία με το Π.Ι. διοργάνωσε Ημερίδα για τους Σχολικούς Συμβούλους Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, με θέμα: «Εισαγωγή του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»



Πρόσκληση Ημερίδας (.pdf)

Πρόγραμμα Ημερίδας (.pdf)

Εισηγήσεις Ομιλητών (.zip)


Περιφερειακές Επιμορφωτικές Ημερίδες Σχολικών Συμβούλων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας

Σχέδιο Πρόσκλησης σε Ημερίδα από Σχολικούς Συμβούλους (.doc)

Σχέδιο Παρουσιολογίου σε Ημερίδα από Σχολικούς Συμβούλους (.doc)


Σχέδιο Βεβαίωσης παρακολούθησης σε Ημερίδα από Σχολικούς Συμβούλους (.doc) (.pdf)

Προδιαγραφές εκπόνησης άρθρων των Σχολικών Συμβούλων (.doc)

Επιμορφωτικό υλικό Περιφερειακών Επιμορφωτικών Ημερίδων και Σεμιναρίων (.pdf )

Αφίσα Α3 (.jpg)

Αφίσα Α4 (.jpg)

Πινακίδα (.doc)

Διανομή και εισαγωγή του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών για μαθητές 9-12 ετών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο υλοποίησης του Υποέργου 4 «Παραγωγή, αναπαραγωγή και διάδοση ενημερωτικού και εκπαιδευτικού υλικού» των Πράξεων «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013.

Με την έναρξη του σχολικού έτους 2012-2013 διανεμήθηκαν:

α) σε μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξεως της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι φοιτούν σε τμήματα διδασκαλίας Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, ανά την χώρα: 186.000 αντίτυπα του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών,

β) σε υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στα αντίστοιχα τμήματα διδασκαλίας Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: 7.000 αντίτυπα του Οδηγού του Εκπαιδευτικού για την Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών για μαθητές 9-12 ετών, καθώς, και

γ) σε Σχολικούς Συμβούλους Γαλλικής και Γερμανικής, και, επιπλέον, σε στελέχη της Εκπαίδευσης: 300 αντίτυπα επιμορφωτικού τόμου με επιστημονικά, εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά άρθρα/Πρακτικά για την εισαγωγή του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πραγματοποίηση Κεντρικού Συνεδρίου στο πλαίσιο υλοποίησης του Υποέργου 5 «Οργάνωση και Διεξαγωγή εκδηλώσεων»

Στις 25 Ιανουαρίου 2013 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία της ΕΥΕ Εκπαιδευτικών Δράσεων και της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΠΑ, Κεντρικό Συνέδριο για την αποτίμηση της υλοποίησης των παραπάνω Πράξεων με τίτλο: «Διδασκαλία της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Εισαγωγή του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών: Αποτελέσματα και Προοπτικές».

Αφίσα (.pdf )

Πρόγραμμα (.pdf )

Περιλήψεις εισηγήσεων και Ομιλίες (.zip )

Φωτογραφικό υλικό (.zip )


Με την ολοκλήρωση της υλοποίησης του Υποέργου 6 «Εξωτερική Αξιολόγηση» των Πράξεων «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013, παρουσιάζονται και κατατίθενται προς ευρεία ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλων των ενδιαφερόμενων, τα αποτελέσματα της Εφαρμογής των Πράξεων, καθώς και τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για τη λειτουργία της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας, όπως διατυπώθηκαν στο πλαίσιο της «Επιτελικής Έκθεσης Αξιολόγησης» του Αναδόχου του έργου της Αξιολόγησης, ήτοι η Ένωση Νομικών Προσώπων «ΕΚΠΑ/ΕΛΚΕ»/«Κοινωνία Γνώσης-Μονοπρόσωπη ΕΠΕ». Επίσης, η επιτελική αυτή έκθεση αξιολόγησης μεταφράσθηκε και διατίθεται στην αγγλική γλώσσα, ως Final Summary of the external evaluation of the Project “Implementation of Foreign Language Programme Studies in Primary School Education”.

Ειδικότερα, το έργο της εξωτερικής αξιολόγησης για την «Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» υλοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 01/04/2011 έως και 15/10/2011.

Επιπλέον, το αντικείμενο της εξωτερικής αξιολόγησης παρουσιάζεται αναλυτικά στο τεύχος προκήρυξης του Ανοικτού Δημόσιου Διαγωνισμού 4/2010 από τον οποίο προέκυψε η Ένωση Νομικών Προσώπων «ΕΚΠΑ/ΕΛΚΕ»/ «Κοινωνία Γνώσης-Μονοπρόσωπη ΕΠΕ» ως Ανάδοχος του παραπάνω έργου της Αξιολόγησης.


Επιτελική Σύνοψη Αξιολόγησης (.pdf )

Final Summary (.pdf )