«Μπάχαλο» επικρατεί στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, καθώς καθηγητές παραδίδουν παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα ή στήνουν «γκρουπάδικα» χωρίς κανέναν έλεγχο από το κράτος. Το νέο νομοθετικό πλαίσιο δεν προβλέπει ποινές για όσους δραστηριοποιούνται με τα ιδιαίτερα, ενώ την ίδια στιγμή καθιερώνονται αυστηρές προδιαγραφές λειτουργίας για τα νόμιμα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης > .

Τα παραπάνω επισήμαναν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που παραχώρησαν σήμερα, Τετάρτη, στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή τη διοργάνωση του 32ου Συνεδρίου της ΟΕΦΕ το προσεχές Σαββατοκύριακο στην πόλη.

Οι φροντιστές ζήτησαν πρόσφατα από τον αρμόδιο φορέα του υπουργείου Παιδείας να δημιουργήσει μητρώο εκπαιδευτικών που κατέχουν άδεια οικοδιδασκαλίας, ώστε να ενημερώνονται οι γονείς και όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Η απουσία ελέγχων και οι «ποινές-χάδι» που επιβλήθηκαν σε εκπαιδευτικούς για τα ιδιαίτερα μαθήματα προκαλούν την αντίδραση των ιδιοκτητών των νομίμων φροντιστηρίων της χώρας. «Δεν υπάρχει έλεγχος στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Οι μόνοι που ελέγχονται είναι τα 2.500 αδειοδοτημένα από το υπουργείο Παιδείας φροντιστήρια», ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, Κώστας Αμπατζίδης τονίζοντας πως το 2010 παραδόθηκε στην τότε υπουργό Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ογκώδης φάκελος με δικαστικές υποθέσεις για παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα. Ο φάκελος διαβιβάστηκε στις εισαγγελίες στη χώρας, αλλά οι περισσότερες υποθέσεις δεν έφτασαν στις δικαστικές αίθουσες, όπως είπε ο κ. Αμπατζίδης ξεκαθαρίζοντας πως η ΟΕΦΕ δεν θα υποκαταστήσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Ανθεί η παραοικονομία

Ο ειδικός γραμματέας της ΟΕΦΕ, Αρης Τεμεκενίδης, αφού αναφέρθηκε στην «τεράστια παραοικονομία» που ανθεί στο χώρο των ιδιαίτερων μαθημάτων, σημείωσε πως ο τζίρος τους είναι μεγαλύτερος από αυτόν των νομίμων φροντιστηρίων. «Ιδιαίτερα μαθήματα δεν παραδίδονται μόνο από τους αδιορίστους, αλλά και από καθηγητές του Δημοσίου. Επίσης, το νέο νομοθετικό πλαίσιο δεν προβλέπει καμία ποινή για τα παράνομα μαθήματα και τα μη αδειοδοτημένα φροντιστήρια», υποστήριξε ο κ. Τεμεκενίδης διευκρινίζοντας πως είναι δύσκολο να αποδειχθεί η οικονομική συναλλαγή, αφού ο εμπλεκόμενος καθηγητής ενδέχεται να ισχυριστεί ότι προσφέρει φιλανθρωπικό έργο.

Ενισχυτική διδασκαλία από τα φροντιστήρια

Πρόταση για την παροχή προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας σε μαθητές γυμνασίου, αλλά και δια βίου εκπαίδευσης, από τα φροντιστήρια κατέθεσε η ΟΕΦΕ στο υπουργείο Παιδείας. «Θα μπορούσε να δοθεί κουπόνι εκπαίδευσης στους μαθητές για την ενισχυτική διδασκαλία. Εμείς έχουμε σημαντικά πλεονεκτήματα», τόνισε ο κ. Αμπατζίδης.

500 φροντιστές συναντιούνται στη Θεσσαλονίκη

Με τη συμμετοχή 500 φροντιστών από την Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσμο θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο, 6 και 7 Ιουλίου, το 32ο Συνέδριο της ΟΕΦΕ στο Μέγαρο Μουσικής και σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης. Στη διάρκεια του συνεδρίου, που τιτλοφορείται «Μαθαίνω να μαθαίνω-Το παγκόσμιο φροντιστήριο ιχνηλατεί το μέλλον της εκπαίδευσης», ο καθηγητής Εμμανουήλ Γιαννακουδάκης θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής έρευνας για τα φροντιστήρια και το μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ιωάννης Τσουκαλάς θα μιλήσει για τις νέες τεχνολογίες και τις νέες δεξιότητες. «Ελπίζουμε ότι θα καταρρεύσει και ένας μύθος, ένα στερεότυπο, μία φράση χιλιοειπωμένη από πολιτικούς και δημοσιογράφους, ότι "φροντιστήρια υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα"», επισήμανε ο κ. Αμπατζίδης.

Δωρεάν τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού για μαθητές

Οι εκπρόσωποι της ΟΕΦΕ απηύθυναν πρόσκληση σε μαθητές, γονείς, φροντιστές και καθηγητές να συμμετάσχουν στις εργασίες του συνεδρίου συμβάλοντας στη διαμόρφωση προτάσεων για μία εκπαίδευση ανοιχτή, πλουραλιστική, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

«Στους χώρους του συνεδρίου οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν δωρεάν το τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βόρειας Ελλάδας, Απόστολος Τζακόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε και στην παράλληλη εκδήλωση για τον εθισμό των εφήβων στη χρήση του διαδικτύου (Σάββατο, 10 π.μ. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 2). Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να αντλήσουν οι ενδιαφερόμενοι από την ιστοσελίδα της ΟΕΦΕ (www.oefe.gr) agelioforos.gr