Δελτίο Τύπου



Σχετικά με τις προτιμήσεις υποψηφίων στην εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού αναρτώνται πίνακες με συνολικά στοιχεία προτιμήσεων υποψηφίων και επιτυχόντων αντιστοίχως με το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση του 90%, υποψηφίων γενικού λυκείου, με το σύστημα εισαγωγής του 10% ,υποψηφίων που υποβάλλουν Μηχανογραφικό Δελτίο χωρίς συμμετοχή σε γραπτές πανελλαδικές εξετάσεις και τέλος υποψηφίων που προέρχονται από τα Επαγγελματικά Λύκεια .

Για τους υποψηφίους του 90% που αποτελούν τη μεγαλύτερη πληθυσμιακά ομάδα των παραπάνω παρατηρούνται τα εξής αναφορικά με τις επιλογές τους ανά επιστημονικό πεδίο:

1ο Επιστημονικό πεδίο

Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, παρατηρείται μείωση στις προτιμήσεις των υποψηφίων στις ξενόγλωσσες σχολές του πρώτου επιστημονικού πεδίου, μικρότερη στις σχολές Αγγλικής Γλώσσας κ αρκετά μεγαλύτερη στις υπόλοιπες.

Τα τμήματα Φιλολογίας κ Φιλοσοφίας παρουσιάζουν σημαντική μείωση της ζήτησής τους, σε αντίθεση με τα τμήματα Αρχαιολογικών Σπουδών που εμφανίζονται με αυξημένη ζήτηση στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας κ της Θεσσαλονίκης, με σημαντικά μειωμένη ζήτηση όμως, στα αντίστοιχα τμήματα της περιφέρειας.

Τα τμήματα Νομικής σε όλη την Ελλάδα παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση. Τα τμήματα Θεατρικών Σπουδών τη φετινή χρονιά, παρουσιάζουν σημαντική μείωση στον αριθμό προτιμήσεων των υποψηφίων.

Τα τμήματα Πολιτικών επιστημών παρουσιάζονται επίσης με μειωμένη ζήτηση τη φετινή χρονιά, όπως κ τα τμήματα Επικοινωνίας κ Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Αντίθετα ιδιαίτερα αυξημένη ήταν φέτος η προτίμηση των υποψηφίων στα Παιδαγωγικά τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων, σε αντίθεση όμως με τα αντίστοιχα τμήματα της περιφέρειας, η ζήτηση των οποίων ήταν ελαφρά μειωμένη. Μεγάλη αύξηση στη ζήτηση από τους υποψηφίους είχαν φέτος κ τα τμήματα Ψυχολογίας σε όλη την Ελλάδα.

Τα τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής κ Αθλητισμού κυμάνθηκαν στα ίδια με τα περσινά επίπεδα όσον αφορά στον αριθμό των υποψηφίων που τα προτίμησαν. Μειωμένος ήταν όμως ο αριθμός των υποψηφίων που προτίμησαν τα τμήματα Μουσικών σπουδών. Πτωτική τάση παρουσιάζουν επίσης κ τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του πεδίου.

2ο Επιστημονικό Πεδίο

Τα τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής κ Χημείας σε Αθήνα κ Θεσ/νίκη παρουσίασαν φέτος, αρκετά μεγάλη αύξηση στον αριθμό των υποψηφίων που τα επέλεξαν, ενώ τα αντίστοιχα της περιφέρειας παρουσίασαν μείωση στη ζήτηση τους. Αύξηση στη ζήτηση από τους υποψηφίους, στα μεγάλα αστικά κέντρα, είχαν επίσης στα τμήματα Γεωλογίας.

Μεγάλη αύξηση παρουσίασαν τα τμήματα Βιολογίας ,οι Γεωπονικές σχολές κ τα τμήματα Πληροφορικής σε όλη την Ελλάδα. Αυξημένος ήταν επίσης ο αριθμός υποψηφίων που διάλεξε τις στρατιωτικές Σχολές του πεδίου, δεν συνέβη όμως το ίδιο κ με την Α.Ε.Ν, η ζήτηση της οποίας φέτος παρουσιάστηκε ιδιαίτερα μειωμένη.. Οι ίδιες ακριβώς τάσεις, επικράτησαν κ για τα Τ.Ε.Ι του 2ου πεδίου.

3ο Επιστημονικό Πεδίο

Πολύ μεγάλη αύξηση στις προτιμήσεις των υποψηφίων το 2012 είχαν όλα τα τμήματα Ιατρικής κ Φαρμακευτικής σε όλη την Ελλάδα. Το ίδιο αυξημένη ήταν κ η ζήτηση των Τ.Ε.Ι ιατρικών κ παραϊατρικών κλάδων με αξιοσημείωτη όμως τη μείωση της ζήτησης των τμημάτων Νοσηλευτικής όλης της επικράτειας.

4ο Επιστημονικό Πεδίο

Σε αυτό το πεδίο, οι Πολυτεχνικές Σχολές τόσο των Α.Ε.Ι όσο κ των Τ.Ε.Ι, ακόμα κ της περιφέρειας, παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση από τους υποψηφίους.

5ο Επιστημονικό Πεδίο

Στο Πεδίο αυτό όλα τα Οικονομικά τμήματα έχουν αύξηση του αριθμού των υποψηφίων που τα επέλεξαν στο μηχανογραφικό τους, εκτός από κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις λιγότερο δημοφιλών τμημάτων σε κάποιες πόλεις της περιφέρειας. Αντίθετα στα Τ.Ε.Ι του πεδίου, παρουσιάζεται μείωση στον αριθμό των υποψηφίων που τα προτίμησαν, που είναι μεγαλύτερη για τα τμήματα της περιφέρειας κ μικρότερη για τα τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων Αθήνα κ Θες/νίκη. Εξαίρεση για τα Τ.Ε.Ι του πεδίου αποτελούν τα τμήματα Τουριστικών Επαγγελμάτων, των οποίων η φετινή ζήτηση παρουσιάζεται αυξημένη.